نشست توجیهی آموزشی طرح «مسجد، کانون نشاط» در سنندج برگزار شد
نشست توجيهي آموزشي طرح «مسجد، کانون نشاط» در سنندج برگزار شد
با حضور 50 نفر از مدیران کانون های مساجد کردستان؛

نشست توجیهی آموزشی طرح «مسجد، کانون نشاط» در سنندج برگزار شد

نشست توجيهي طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» در قالب کارگاه آموزشي از سري برنامه هاي قرارگاه شهيد آويني با حضور ۵۰ نفر از مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کردستان برگزار شد.
شناسه خبر : 61862 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در این جلسه با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد گفت: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

بهزاد کیامهر، با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی است، افزود: مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سؤالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

وی به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود:  ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کیامهر، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

در ادامه این نشست توجیهی، مدیرمسئول کانون شهید نجفی مسجد امام سجاد (ع) قروه با تشریح فعالیت های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری عنوان کرد: این فعالیت های بایستی در قالب جشنواره و لیگ برای اعضای کانون تعریف شود و به صورت رقابتی در سطح کانون های مساجد استان توسعه یابد.

عزیزی با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای توسعه فعالیت های کانون و مسجد بیان کرد: مساله ای که لازم است مورد توجه مدیران کانون ها باشد، مسئله روش و اجرای آن است تا با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مسجد را به پایگاهی برای تربیت و کشف استعدادهای نسل امروز تبدیل کنیم.

در ادامه این جلسه روش اجرای طرح به صورت تیمی در بین مدیران کانون های مساجد استان به صورت آزمایشی اجرا شد.