فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است
فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون هاي مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است
مدیر ستاد کانون های مساجد کردستان:

فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کردستان با اشاره به نقش و جايگاه کانون هاي مساجد گفت: فعاليت هاي فرهنگي هنري کانون هاي مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است.
شناسه خبر : 61674 تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان، مدیر و کارشناس ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با هدف توسعه و گسترش فعالیت کانون‌های مساجد با بخشدار حسین‌آباد و دهیاران آن بخش دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

بهزاد کیامهر در این جلسه اظهار کرد: نهضت بازگشت به مساجد به معنای خالی بودن صحن مساجد از مردم نمازگزار نیست، بلکه به معنای بازگشت مردم برای بهره‌مندی از کارکرد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این مکان عبادی است.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه کانون های مساجد گفت: فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، تبلور نهضت بازگشت به مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: مسجد در هر شرایطی مهمترین پایگاه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شمار می رود و اصلی ترین سنگر مقابله با توطئه های دشمنان است.

کیامهر، با بیان اینكه دو سوم كانون های فرهنگی هنری در سطح روستاها و یك سوم نیز در شهرها فعالیت دارند، تقویت فعالیت های قرآنی و توسعه، تعمیق و ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری را از جمله اهداف راه اندازی این كانون ها عنوان كرد.



وی اذعان کرد: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق عدالت فرهنگی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به دلیل کوچک سازی دولت و واگذاری امور تصدی گری حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به مردم در قالب مراکز و مجامع فرهنگی هنری ویژه و کارکرد خاصی را دارا است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان در ادامه این جلسه، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کانون‌های مساجد را ارائه و امکانات لازم در راستای ارتقای کیفیت برنامه‌ها را مطرح کرد و خواستار توسعه فعالیت‌ مسجدی شد.