نخستین جلسه کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر کردستان برگزار شد
نخستين جلسه کميته مساجد ستاد گراميداشت دهه مبارک فجر کردستان برگزار شد
با حضور اعضا؛

نخستین جلسه کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر کردستان برگزار شد

نخستين جلسه کميته مساجد ستاد گراميداشت دهه مبارک فجر در راستاي برنامه‌ريزي بزرگداشت چهل و پنجمين فجر انقلاب اسلامي و به‌منظور تبيين نقش مساجد در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي با حضور مدير ستاد کانون‌هاي مساجد کردستان و اعضاي ستاد در سالن اجتماعات مجتمع فجر سنندج تشکيل شد.
شناسه خبر : 58848 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان چهارشنبه در این جلسه اظهار کرد: قوت انقلاب اسلامی به مساجد بوده و هست.

 

عیسی فلاحی با بیان اینکه تبیین مهمترین موضوعی است که در این دهه باید در دستور کار باشد، افزود:  انقلاب اسلامی ساختارشکنی کرد و امکاناتی که در دوران طاغوت در دست عدهای خاص بود در اختیار مستضعفان قرار داد .

 

وی با اشاره به وظیفه مساجد در بیان دستاوردهای انقلاب بیان کرد: با توجه به توان هر محله لازم است ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد برای مردم تبیین شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در این جلسه که با هدف برنامه‌ریزی و اعلام برنامه های کمیته مساجد ستاد بزرگداشت چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، تشکیل شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در بستر مساجد شکل گرفت.

 

بهزاد کیامهر تبیین نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مهمترین رسالت کمیته مساجد در دهه فجر اعلام کرد و افزود: دهه فجر فرصتی مغتنم در تبیین این مهم است.

 

با بیان اینکه مسئولیت کمیته مساجد بر عهده ستاد کانون های مساجد است، عنوان کرد: انجام برنامه ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آیین های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی  از ماموریت های کمیته مساجد ستاد دهه فجر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در این جلسه بر فراهم سازی زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با آرمان ها، ارزش ها و دستاوردها انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: همکاری در برگزاری محافل انسی با قرآن در سطح استان، ، طنین گلبانگ الله اکبر از مناره مساجد استان، ثواب طرح تلاوت نور به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب از جمله مهمترین برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

کیامهر با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌ها تصریح کرد: باید با خلاقیت در برنامه‌ها و طراوت بخشیدن به عید انقلاب، مردم به ویژه نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرد.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان هر کدام از دستگاه‌های عضو کمیته مساجد و بقاع متبرکه استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.