مسائل و مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سقز بررسی شد
مسائل و مشکلات کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سقز بررسي شد
در جریان بازدید مدیر ستاد کانون های مساجد کردستان؛

مسائل و مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سقز بررسی شد

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان کردستان با هدف بررسي وضعيت و شرايط فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سقز از هفت کانون‌ مساجد اين شهرستان بازديد و از نزديک در جريان فعاليت‌ اين کانون‌ها قرار گرفت.
شناسه خبر : 54358 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان چهارشنبه در سفر یک روزه از کانون های امام محمد غزالی مسجد چهاریارنبی، کانون نبوت مسجد حاج مراد نعمتی،کانون پیرغزایی مسجد پیرغزایی، کانون المنیر مسجد حضرت علی ع، کانون حنین مسجد کوچک و کانون های نور کوثر از مساجد حاج صفری و فاروقیه شهرستان سقز بازدید و با مدیرمسئولان این کانون‌ها دیدار و گفتوگو کرد.

بهزاد کیامهر در این بازدیدها، حضور در کانون ها ‌و بازدید میدانی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فرصت مغتنمی برای دیدار چهره ‌به ‌چهره با فعالان کانونی و مسجدی هر منطقه دانست و گفت: آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت ها و توانمندی ها، بررسی آخرین وضعیت کانون و رصد مشکلات و موانع موجود از مهمترین اهداف این بازدید به شمار می رود.

وی در این دیدارها با تشریح برنامه‌های ستاد گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد نهضت بازگشت به مسجد و تقویت فعالیت‌های مسجد محور برنامه‌ریزی و اجراء می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان با اشاره به اهمیت ثبت فعالیت کانون های در سامانه بچه های مسجد گفت: ثبت فعالیت های انجام شده توسط کانونها در پرتال بچه های مسجد به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی کانون‌ها و حمایت های مالی مورد تاکید است.

جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد، مشارکت بیشتر در اجرای برنامه های فرهنگی هنری، تلاش برای توانمند سازی مربیان قرآنی،  تعامل با ارکان مسجد .بررسی وضعیت و ظرفیت‌های کانون، پیگیری اجرای طرح‌های ملی و استانی، تشریح اهداف و برنامه‌های ستاد، تعیین تکلیف اموال مستهلک کانون از جمله مسائلی بود که در این بازدیدها به آن پرداخته شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با همراهی حمیدرضا خوشبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز با جعفر توان فرماندار شهرستان سقز دیدار و بر حمایت از فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

 

شهرستان سقز دارای 26 کانون فرهنگی هنری  مساجد فعال  می باشد.