دو کرسی تلاوت قرآن کریم در سنندج برپا شد
دو کرسي تلاوت قرآن کريم در سنندج برپا شد
در قالب پایگاه‌های قرآنی؛

دو کرسی تلاوت قرآن کریم در سنندج برپا شد

کرسي تلاوت قرآن کريم در راستاي اجراي طرح «طرح ملي مسجد پايگاه قرآني» با قرائت قاريان شهرستان سنندج و با حضور امام جمعه و فرماندار سنندج، مدير و اعضاي کانون‌هاي مساجد و علاقمندان به کلام وحي در کانون مجمع قرآن و محمدرسول الله (ص) سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 54098 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، «امام جمعه سنندج» عصر یک‌شنبه در این محفل معنوی با بیان اینکه قرآن، کتاب انسان‌سازی است، اظهار کرد: قرآن کتابی است که رستگاری انسان را رقم می‌زند.

 

ماموستا فایق رستمی، قرآن کریم را کامل‌ترین برنامه برای هدایت بشریت عنوان کرد و افزود: این کتاب آسمانی، انسان را از تاریکی‌های جهل و گمراهی به سوی رستگاری هدایت می‌کند.

وی به جنبه‌هایی از اعجاز قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: با گذشت یک هزار و 400 سال از نزول قرآن کریم، هنوز آیات و کلمات این کتاب آسمانی تازگی دارد.

 

امام جمعه سنندج مسلمانان را به تدبر و تفکر عمیق در قرآن کریم دعوت کرد و گفت: مسلمانان باید بیشتر از این کتاب آسمانی بهره گیرند و نگذارند قرآن در جامعه اسلامی مهجور واقع شود.

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مردم بی دفاع غزه و کودکان بی گناه فلسطینی بیشتر از ۸۲ روز است در پناه قرآن در برابر جنایات اسرائیل و هم‌پیمانانش ایستادگی می‌کنند.

 

امین اسدی، معلم آموزش و پرورش و قاری برجسته قرآن نیز در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی کرسی های تلاوت قرآن، بیان کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی موجب نهادینه شدن آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه می‌شود.

وی همچنین جنایت هولناک و وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم بی دفاع به ویژه کودکان و زنان غزه را محکوم کرد و افزود: ما به عنوان یک مسلمان این جنایت وحشتناک را به شدت محکوم می نماییم و از تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی درخواست داریم که در مقابل این جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده داشته باشند.

 

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) باید در مقابل ظالم ایستاد از این رو با وحدت جهان اسلام در مقابل کفر جهانی و اسرائیل غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نصرت الهی نزدیک است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز با اشاره به برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم در استان گفت: کرسی تلاوت قرآن در راستای اجرای «طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی» برگزار می‌شود.

 

بهزاد کیامهر افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت شبکه کانون‌های مساجد در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های قرآنی مردمی بتوانند هرچه بیشتر انس با قرآن را به دل جامعه بیاورند و کرسی‌های تلاوت قرآن یکی از فعالیت‌های مؤثر در این زمینه است.

وی یادآوری کرد: امروز کرسی تلاوت قرآن به همت کانون مجمع قرآن مسجد جامع سنندج و کانون محمدرسول الله روستای قلیان سنندج و همکاری ستاد کانون‌های مساجد کردستان برپا شد.