بسترسازی برای توسعه کارکردهای مسجدی در دستور کار ستاد کانون‌های مساجد است
بسترسازي براي توسعه کارکردهاي مسجدي در دستور کار ستاد کانون‌هاي مساجد است

بسترسازی برای توسعه کارکردهای مسجدی در دستور کار ستاد کانون‌های مساجد است

معاون سازماندهي و شبکه‌سازي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور با تاکيد بر توسعه فعاليت‌هاي مسجدي گفت: اين مهم با بسترسازي و شبکه‌سازي در سطح کانون‌هاي مساجد در دستور کار است.
شناسه خبر : 51864 تاریخ انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، امیرحسین خورشیدی، عصر چهارشنبه با همراهی مسئول کمیته تعلیم و تربیت قرارگاه ارتباطات و همکاری ها بین المللی مساجد در بازدید از کانون محمدرسول الله روستای قلیان سنندج با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: رویکرد ستاد هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شبکه سازی و ارتباط میان مساجد جهان اسلام است.

 

وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های مسجدی و احیای کارکردهای مساجد بیان کرد: مسجد بهترین و مؤثرترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی است که با بسترسازی برای بالابردن ظرفیت‌های مسجد و توسعه خدمت در مساجد، می‌توان از این پتانسیل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدن به مسجد طراز اسلامی بهره گرفت‌.

 

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور همچنین بر مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تاکید کرد و افزود: برای هدایت و سازماندهی این گستره چند میلیونی مساجد نیاز به نقش آفرینی آحاد جامعه به خصوص نسل جوان داریم.

 

خورشیدی، جامعه امروز را نیازمند به‌روزرسانی عملکرد اجتماعی و فعال شدن نهادهای اجتماعی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد نهضت بازگشت مسجد و تقویت فعالیت ‌های مسجدمحور برنامه‌ریزی و اجراء می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های قرآنی است، یادآوری کرد: لازم است ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بهره‌مندی از این ظرفیت، فعالیت‌های خود را ارتقا دهد.

 

امیرحسین خورشیدی، معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام موسوی، مسئول کمیته تعلیم و تربیت قرارگاه ارتباطات و همکاری ها بین المللی مساجد، صبح چهارشنبه در سفر یک روزه به استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه موقت سنندج، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان دیدار و خواستار توجه مسئولان به فعالیت‌های مسجدی شدند.