شرکت 731 نفر کردستانی در شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان
شرکت 731 نفر کردستاني در شانزدهمين دوره مسابقات مدهامتان

شرکت 731 نفر کردستانی در شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در شانزدهمين جشنواره قرآني مدهامتان گفت: بعد از پايان مهلت ثبت نام در اين دوره از مسابقات 731 نفر از اعضاي کانون هاي مساجد استان در آن شرکت کردند.
شناسه خبر : 50225 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، بهزاد کیامهر، شنبه در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار کرد: فراخوان این دوره از مسابقات از ابتدای سال جاری در بین کانون‌های مساجد استان اطلاع‌رسانی شد و تا 6 مرداد، 731 نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در این این دوره از مسابقات ثبت نام کردند.


وی با بیان اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو بخش ویژه اعضا شامل رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون است، افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته مختلف شامل اذان، مکبری، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء٣٠، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، معارف اهل بیت(ع) و مفاهیم برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: روند اجرای این مسابقات به این گونه است که اعضای کانون های مساجد استان با مراجعه به سامانه‌ بچه‌های مسجد در رشته مورد نظر ثبت نام و در بعضی از رشته‌های اثر خود را ثبت و در رشته‌های حفظ جزء 30 و مفاهیم قرانی به صورت آنلاین با هم رقابت می‌کنند.

کیامهر با اشاره به شرکت 138 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان عنوان کرد: با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان این دوره، شاهد رشد 5 برابری هستیم.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان استان مربوط به رشته حفظ جزء 30 و قرائت نماز بود که این تعداد در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با اشاره به آغاز داوری مسابقات نیز گفت: داوری مرحله استانی این مسابقات از امروز آغاز و خانم‌ها شهلا حسین‌پناهی، ژاله حیدری مقدم، زهرا منبری در بخش خواهران و آقایان محی الدین رضایی، اسماعیل تمهیدی، حسین عبدالملکی و علی اصغر فاطمی زاده در بخش برادران منتخبین کردستانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را معرفی می‌کنند.

کیامهر یادآوری کرد: منتخبین مرحله استانی جواز شرکت در مرحله کشوری را که مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود را کسب می‌کنند.