پایگاه های قرآنی در سطح کانون های مساجد کردستان راه اندازی می شود
پايگاه هاي قرآني در سطح کانون هاي مساجد کردستان راه اندازي مي شود

پایگاه های قرآنی در سطح کانون های مساجد کردستان راه اندازی می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان از راه اندازي پايگاه هاي قرآني در سطح کانون هاي مساجد استان خبر داد و گفت: کانون هاي مجري اين طرح لازم است علاوه بر فعاليت هاي عمومي قرآن، جلسات هفتگي تلاوت مجلسي داشته باشند.
شناسه خبر : 46410 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان کردستان، بهزاد کیامهر در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اجرای طرح «هر مسجد يک پايگاه قرآني» یکی از برنامه های شاخص ستاد فهما کشور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی افزود: پایگاه قرآن به مسجد اطلاق می شود که علاوه بر برگزاری فعالیتهای عمومی قرآن که مثل کلاس های آموزش قرآن طرح تلاوت نور در طول سال اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم کند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمی برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف پایگاه های قرآنی است.

کیامهر افزود: جزءخوانی، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، تفسیر و آموزش روخوانی و اعتقادی این کتاب بزرگ از مهمترین برنامه های این طرح به حساب می آید که در هر کانون به فراخور توانمندی آن مرکز اجرا می شود.

وی برگزاری منظم جلسات، بارگذاری مستندات با کیفیت در سامانه، سطح کیفی برگزاری جلسات تلاوت، تعداد مخاطب و تبلیغات و اطلاع رسانی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی کانون ها در طرح پایگاه های قرآنی برشمرد.

کیامهر با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی هنری مجری این طرح، بیان کرد: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

وی اضافه کرد: کانون‌های مجری طرح قرآنی «تلاوت نور»، کانون‌های فعال در مسابقات قرآنی مدهامّتان، کانون‌های شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و نیز کانون‌های دارای تمایل و آمادگی برای اجرای طرح، در اولویت مشارکت قرار دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان همچنین گفت: کانون های فرهنگی و هنری می توانند با ایجاد اتباط مفید و مستمر با امام جماعت مسجد و هئیت امنا، ارتباط با کانونهای همجوار جهت اجرای برنامه های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیتها  و با برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثر از کانون های منتخب در این طرح باشند.

کیامهر افزود: رصد و اریابی عملکرد کانونها و گزارشهای ثبت شده در سامانه بچه های مسجد از جمله عوامل مهم انتخاب کانون بعنوان پایگاه قرآنی بوده است و کانونهایی که عملکرد بهتری از لحاظ کمیت و کیفیت فعالیت داشته باشند به عنوان کانون  برتر معرفی خواهند شد.

وی درباره حمایت‌های ستادی از کانون‌های مساجد در اجرای این طرح، اعلام کرد: معرفی کانون‌های برتر در سطح ملی، حمایت مالی از کانون‌های برتر، معرفی و اعزام قاریان استانی و ملی به جلسات و تأمین تجهیزات متناسب با برنامه‌ها ازجمله این حمایت‌ها است.