جشنواره فجر انقلاب در کانون های مساجد کردستان برگزار می شود
جشنواره فجر انقلاب در کانون هاي مساجد کردستان برگزار مي شود
همزمان با ایام الله فجر؛

جشنواره فجر انقلاب در کانون های مساجد کردستان برگزار می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان با اعلام برنامه هاي اين ستاد در گراميداشت چهل و چهارمين بهار انقلاب گفت: جشنواره فجر انقلاب همزمان با ايام الله دهه فجر در سطح کانون هاي مساجد استان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 43944 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کردستان: «بهزاد کیامهر» امروز (چهارشنبه 5 بهمن ماه)  در جلسه کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کردستان برنامه های متعددی را در سرفصل های مختلف به مناسبت ایام دهه فجر پیش بینی کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کردستان، با اشاره به برخی فعالیت ها و ویژه‌‌ برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در نظر گرفته شده است، افزود: جشنواره فجر انقلاب، میثاق، سرود، نورافشانی و تربیون آزاد، از جمله مواردی است که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برگزار شده و تا پایان یوم الله 22 بهمن ادامه دارد.

وی در ادامه به بخش های مختلف جشنواره فجر انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره شامل بخش‌های فجرانه (آذین بندی محله پیرامون مسجد)؛ حرف حساب (محتوای پلاکارد، عکس نوشت و پیام کوتاه)؛ سهم من (معرفی دستاوردهای انقلاب در قالب یک ویدئو جذاب و خلاقانه)؛ مترسک ها( ساخت، نمایش و نهایتا به آتش کشیدن مترسک های استکبار جهانی در راهپیمایی 22 بهمن)؛ چغک (برگزاری مسابقه کتابخوانی ازکتاب چغک ویژه نوجوانان 13 تا 19 ساله) و پلاکارد نویسی (زیباترین و خلاقانه ترین اثر دست ساز مردمی) می شود.

کیامهر گفت: صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضای طومار در مساجد و تجمیع و نمایش آنها در مسیر راهپیمایی 22 بهمن؛ اجرای سرود در میادین اصلی شهرها؛ نورافشانی در مسجد همزمان با شب 21 بهمن ماه و ایجاد فضای پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و سخنرانان خبره و مسلط از دیگر برنامه های است که همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در کانون های مساجد استان برگزار می شود.

این مقام مسئول؛ زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر نسل جوان در برنامه‌های مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی، هنری و الگوسازی مناسب در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی را از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام دهه مبارک فجر برشمرد.

در ادامه این جلسه که با حضور معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نماینده بسیج مساجد و محلات استان، مسئول رسیدگی به امورمساجد سازمان تبلیعات اسلامی استان، نماینده ستاد اقامه نماز استان تشکیل شد، دیگر اعضای شرکت کننده به ارایه گزارش هایی از ویژه برنامه هایی که مختبص این ایام تدارک دیده اند، پرداختند.

گفتنی است؛ معرفی دستاوردهای انقلاب، تجلیل از ایثارگران، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان، برگزاری مسابقه مقاله نویسی دانشجویی، برگزاری مسابقه پیامکی انقلاب، برگزاری نمایشگاه کتاب نماز، برگزاری گردهمایی ائمه جمعه و جماعت استان، برگزاری منبر فجر در ۴۴ مسجد شهری و روستایی استان، فعالیت پایگاه های مساجد در عرصه های خدمت، تبیین و امیدآفرینی، برگزاری میزهای خدمت در ۴۴ مسجد، از جمله برنامه های اعلام شده کمیته مساجد در این جلسه بود.