جشن یاس نبوی در سنندج برگزار می شود
جشن ياس نبوي در سنندج برگزار مي شود
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س)؛

جشن یاس نبوی در سنندج برگزار می شود

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گراميداشت روز زن جشن ياس نبوي به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان و مشارکت ستاد فهما استان در سنندج برگزار مي شود.
شناسه خبر : 43622 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت وگو با رسانه های استان اظهار داشت: به مناسبت و میمنت ولادت اُسوه زنان جهان حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن ویژه برنامه ای فرهنگی و هنری با همکاری و هم افزایی انجمن ها و تعدای از ادارات و سازمان های سطح استان روز پنجشنبه 22 دی ماه سال جاری در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می شود.

وی افزود: جشن یاس نبوی با محتوای اجرای موسیقی سنتی، دف نوازی و پخش نماهنگ و فیلم کوتاه ساعت 10 روز پنجشنبه مهمان مردم شهر سنندج به ویژه بانوان خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن دعوت از بانوان شهر سنندج اضافه کرد: با همکاری انجمن موسیقی استان کردستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراسم ویژه ای به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) با شعار زن- عفت- افتخار تقدیم همه بانوان استان کردستان خواهد شد.

ایشان ضمن قدردانی از همه فعالان و هنرمندان عرصه موسیقی کردستان به ویژه گروه موسیقی بانوان شهر سنندج عنوان کرد: گروه موسیقی بانوان شهر سنندج با اجرای موسیقی سنتی در این برنامه هنرنمایی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قدردانی و تجلیل از تعدادی از بانوان نمونه کارآفرین و شاغل عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی همراه با انتقال تجربه موفق زن کارآفرین نیز از برنامه های اصلی این جشن است.

ایشان ضمن قدردانی از بانوان هنرمند و فعال عرصه رسانه و قرآن و مسجد خاطرنشان کرد: بانوان و زنان به عنوان نیمی از جامعه با رسالتی بسیار بزرگ در جامعه هم از جهت هنرنمایی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و هم از جهت همسرداری و هدایت خانواده دارند، وظیفه ماست در مناسبت های مختلف از این بانوان و زنان کارآفرین در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی تجلیل و هراز چندگاهی زنان نمونه کارآفرین را به جامعه به عنوان اسوه های تلاش، اخلاق و رفتار معرفی نماییم

وی دیگر برنامه های این جشن را اینچنین تشریح نمود: رونمایی از تابلوی قرارگاه فرهنگی اجتماعی توانمندسازی زنان کردستان با حضور مقامات و زنان فعال عرصه های مختلف از دیگر برنامه های این جشن قلمداد کرد.