مربیان قرآنی کردستان موفق به کسب گواهینامه تربیت مربی حفظ قرآن شدند
مربيان قرآني کردستان موفق به کسب گواهينامه تربيت مربي حفظ قرآن شدند

مربیان قرآنی کردستان موفق به کسب گواهینامه تربیت مربی حفظ قرآن شدند

گلباغي از موفقيت و کسب گواهينامه پنج مربي قرآني ستاد کانون هاي مساجد استان در دوره تربيت مربي حفظ قرآن کريم خبر داد و گفت: اين دوره به صورت کشوري و در استان قم برگزار شد.
شناسه خبر : 41204 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کردستان: «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: گواهینامه دوره تربيت مربي حفظ قرآن كريم ويژه مربيان معرفي شده كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، پس از برگزاري كلاس هاي دوره و اخذ آزمون هاي عملي (توسط ستاد استان قم) و كتبي(مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه كه موفق به كسب نمره قبولي در آزمون ها شدند، توسط مركز امور قرآني اوقاف و امور خيريه صادر شده است.

 

وی ادامه داد: خانم ها مهین احمدی، میترا رسالت، زینب رضایی، اسراء طهماسبی و افسون محمودی پنج مربی استان کردستان هستند که با گذران 138 ساعت کلاس آموزشی به صورت کاملا مجازی و برخط گواهینامه تربیت مربی حفظ قرآن را دریافت کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم افزود: این دوره‌ها با هدف شناسايی و تربيت نيروهای مستعد جهت تدريس در دوره‌های آموزش حفظ قرآن كريم به صورت نظام‌مند در کانون‌های مساجد اجرا شد.

 

گلباغی، با تاکید بر تعميم روش‌های بديع و انتقال مهارت‌های تدريس يكپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن کريم بیان داشت: با برگزاری اين دوره، دانش‌آموختگان با فنون و روش‌های نوين، علمي و تخصّصی تدريس و آموزش حفظ قرآن کريم و نيز با روش‌های جذب هرچه بيشتر مشتاقان حفظ کالم وحی آشنا شده و نظامی يكپارچه و هماهنگ را در آموزش حفظ قرآن در کشور بـه اجـرا در می‌آورند.

 

وی با اشاره به دروسی که در اين دوره با محوریت ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم ارائه شد، اضافه کرد: روش تدريس و کلاس‌داری حفظ، فنون معلمی و روانشناسی تربيتی، آموزش تدويرخوانی( ترتيل مصطلح)، کاربرد اصول روانشناسی در حفظ قرآن کريم و آشنايی با علوم قرآنی از فصول تدریسی دوره مذکور بود.

 

این مقام مسئول در خاتمه با بیان اینکه حفظ قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به آن عنایت ویژه داشته اند و آیات و روایات زیادی به این مسئله اشاره دارد، تاکید کرد: حفظ قرآن کریم یکی از راه‌ها برای بالا بردن معنویت در جامعه است، به ویژه اگر در کنار آن به مفاهیم و مضامین آیات قرآن کریم توجه شود.