کارگاه آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم‌ بنیان خانواده در سنندج برگزار شد
کارگاه آموزشي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي با محوريت تحکيم‌ بنيان خانواده در سنندج برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص)؛

کارگاه آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم‌ بنیان خانواده در سنندج برگزار شد

کانون فرهنگي هنري نبي اکرم (ص) روستاي سرخه دزج با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان کردستان در راستاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي کارگاه آموزشي کاهش آسيب هاي اجتماعي با محوريت تحکيم‌ بنيان خانواده را برگزار کرد.
شناسه خبر : 40803 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: صادقی، استاد دانشگاه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده ها در کردستان با اشاره به اینکه  دشمن در حال حاضر خانواده را مورد هدف قرار داده اظهار کرد: دشمن با برنامه ریزی گسترده در جهت از هم پاشیدن بنیان خانواده در ایران تلاش می نماید و در همین راستا، نقش بانوان را در شکل گیری خانواده سالم  با الهام از ارزشهای دینی و معنوی قابل توجه است.

 

وی در ادامه به نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در تزلزل بنیان خانواده و انحراف جوانان اشاره کرده و عدم استفاده صحیح از این فضا را موجب انحطاط اخلاقی در جامعه دانست.

 

صادقی اضافه کرد: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد را بر عهده دارد و اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی با ایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه‌ای ایده‌آل برای نسل آینده بسازند.

 

همچنین «زینب رضا نژاد» مدیر مسئول کانون نبی اکرم (ص) روستای سرخه دزج نیز در خصوص کارگاه عنوان کرد: این کارگاه جهت آموزش راه های تحکیم بنیان خانواده ها و فرزندان آنان برگزار شد.

وی ادامه داد: از جمله آسیب های اجتماعی که امروز بسیاری از خانواده ها متاسفانه با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث طلاق و ناسازگاری بین زوجین آن هم به مدت کوتاهی پس از ازدواج می باشد که با توجه به پیچیدگی های زندگی امروزی این نیاز را می طلبد که کارشناس مربوطه اطلاعات و آگاهی های خود را به افراد انتقال دهند.

 

در پایان این کارگاه آموزشی از فعالان فرهنگی هنری کانون های مساجد سنندج با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.