برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی (ع) اجرا می‌شود
برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در مسير حرکت زوار اربعين حسيني (ع) اجرا مي‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

برنامه‌های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی (ع) اجرا می‌شود

دريايي گفت: با هم‌افزايي دستگاه‌هاي اجرايي و دانشگاه‌هاي سطح استان برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در مسير حرکت زوار اربعين حسيني(ع) تدارک ديده شده است.
شناسه خبر : 40660 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، «علی اصغر دریایی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جلسه ویژه برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری اربعین حسینی(ع) که با حضور معاونین و کارشناسان این اداره کل در مریوان برگزار شد، گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و دانشگاه های سطح استان برنامه های فرهنگی و هنری در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: تبلیغات محیطی گسترده همراه با جلوه های هنری در مسیر حرکت زوار با محتوای روایت های کتب اهل سنت و شعر شاعران و ادیبان کُرد زبان در خصوص اربعین حسینی(ع) در شهرستان های مریوان و کامیاران و سنندج بخشی از این فعالیت ها است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: استقرار موکب فرهنگی و هنری در مسیر زوار با ارائه خدمات فرهنگی شامل استقرار آتلیه عکاسی با هدف تهیه عکس یادگاری از زوار اربعین حسینی، نمایشگاه عکس و پوسترهای اربعین و مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) در مرز باشماق مریوان از جمله این برنامه ها است.

 

وی در خصوص برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین های عاشورایی قروه گفت: یکی از برنامه های شاخص در خصوص عاشورا و اربعین حسینی(ع) برگزاری کنگره شعر و آیین های عاشورایی شهرستان قروه است، در این دوره تغییراتی در برگزاری و محتوای این کنگره ایجاد شده است که بخشی از این تغییرات در خصوص عبور کاروان های زائرین اربعین از استان کردستان به مرز باشماق مریوان خواهد بود.
 

دریایی، ضمن اشاره به همکاری و مساعدت معاونت های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همراهی با برنامه های فرهنگی و هنری ویژه اربعین حسینی در استان کردستان، اظهار داشت: با همکاری معاونت سینمایی اکران فیلم های موضوعی عاشورا و اربعین در سینماهای سطح استان به ویژه سنندج و مریوان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع عاشورا و اربعین حسینی با حضور گروههای نمایشی آذربایجان شرقی و کرمانشاه و گروهای داخلی استان از دیگر برنامه های این ایام معنوی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان داشت: معاونت هنری وزارت متبوع با اعزام دمام زن های حرفه ای از سراسر کشور به شهر مریوان موافقت نموده و در مسیر حرکت زوار به اجرای برنامه دمام زنی خواهند پرداخت.

 

رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی در کردستان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداران شهرهای سنندج، سقز، مریوان و سروآباد که در مسیر حرکت زوار هستند، تاکید کرد: لازم است فضای بصری مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) با محتوای موضوعی این ایام مبارک  و معنوی پوشش داده شود و تسهیلات لازم برای رفاه حال این عاشقان حسینی(ع) فراهم شود.

 

وی با اشاره به ارادات مردم استان کردستان به امام حسین(ع) و یاران با وفایش که در اشعار و نوشته های ادیبان و شاعران این خطه به خوبی نمایان است، عنوان کرد: بدون شک عبور زوار اربعین حسینی(ع) برای مردم کردستان علاوه بر بهره معنوی از جهات دیگر نیز منشاء خیر و برکات خواهد بود.

کلمات کلیدی: موکب کردستان