برگزاری همایش نقش مساجد در تربیت انسان‌ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سنندج
برگزاري همايش نقش مساجد در تربيت انسان‌ها و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سنندج
به مناسبت روز جهانی مسجد؛

برگزاری همایش نقش مساجد در تربیت انسان‌ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سنندج

همايش نقش مساجد در تربيت انسان‌ها و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به مناسبت گراميداشت روز جهاني مسجد و هفته دولت در کانون فرهنگي هنري امام شافعي روستاي صلوات آباد سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 40489 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مراسم با بیان اینکه مساجد بعد از انقلاب کارکردهای فرامنطقه‌ای پیدا کردند، گفت: هدف از حضور در مسجد علم آموزی، یادگیری، هدایت گری و دوری از گناهان است.

 

وی مسجد را مظهر پاکی و ترویج مفاهیم انسانی دانست و عنوان کرد: ارکان و عوامل مرتبط با مسجد باید به دنبال جذب حداکثری اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان باشند.


گلباغی با بیان اینکه توجه به کارکرد‌های مسجد موجب حل بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه می‌شود، افزود: مسجد مرکز عبودیت، تربیت، تعلیم، اتحاد، انسجام، ایمان و برادری است و پیام خداوند برای پیامبر اکرم(ص) ساختن مسجد قبا در مدینه بود که نشان از اهمیت مسجد در دین اسلام است.

 

«رامین کرمی» استاد مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ادامه با اشاره به دیگر آسیب های اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند، اظهار کرد: اعتیاد عامل موثر دیگری است که بنیان خانواده ها هدف گرفته و طلاق را افزایش می دهد.

 

وی افزود: آموزش، ارائه برنامه های مشاوره ای، تشکیل نشست های صلح و سازش و بهره گرفتن از ظرفیت های اجتماعی، رسانه ای و فضای مجازی از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش دادن مشکلات زندگی مردم می باشد که منجر به کاهش آمار طلاق نیز می باشد.

 

کرمی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، توجه به سطوح مختلف پیشگیری است که در این راستا اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این سطح، گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و زمینه ارتقای کیفیت زندگی را فراهم می‌کند که باید در این امر از همه ظرفیت‌های لازم استفاده شود.

 

در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی و نخبگان روستای صلوات اباد با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

کلمات کلیدی: روز جهاني مسجد سنندج