کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کامیاران برگزار شد
کارگاه آموزشي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در کامياران برگزار شد
با شرکت مدیران کانون های مساجد؛

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کامیاران برگزار شد

کارگاه آموزشي «پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي» با حضور مديران مسئول کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کامياران در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 39968 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: گردهمایی مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کامیاران به همت کانون بابا مردوخ روحانی مسجد روستای بانسعید علیا کامیاران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فهما استان کردستان با هدف برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی و تشریح فعالیت های چهارمین رویداد ملی فهما امروز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

«شاهو رضایی» کارشناس خانواده و مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کامیاران در این کارگاه آموزشی اظهار کرد:  مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج راهکاری موثر و کارا در کاهش آمار طلاق می باشد.

 

وی با اشاره به دیگر آسیب های اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند، عنوان کرد: اعتیاد عامل موثر دیگری است که بنیان خانواده ها هدف گرفته و طلاق را افزایش می دهد.

 

رضایی افزود: آموزش، ارائه برنامه های مشاوره ای، تشکیل نشست های صلح و سازش و بهره گرفتن از ظرفیت های اجتماعی، رسانه ای و فضای مجازی از جمله عوامل تاثیر گذار در کاهش دادن مشکلات زندگی مردم می باشد که منجر به کاهش آمار طلاق نیز می باشد.

 

در ادامه این گردهمایی «رحمن غریبی» کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد فهما استان به اشاره به واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز پرداخت و در ادامه «شنو نوری» کارشناس رسانه و اطلاع رسانی ستاد فهما کردستان نیز با تشریح چهارمین رویداد ملی فهما و توضیح 12 رواق این رویداد ملی به سوالات مدیران مسئول کانون های مساجد پاسخ داد.

در پایان این گردهمایی از هشت نفر از فعالان فرهنگی هنری این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی نقدی تجلیل شد.