کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی نوپدید در قروه برگزار شد
کارگاه آموزشي آسيب هاي اجتماعي نوپديد در قروه برگزار شد
به همت کانون انصارالحسین (ع)؛

کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی نوپدید در قروه برگزار شد

کارگاه آموزشي آسيب هاي اجتماعي نوپديد و آثار آن بر مسائل فرهنگي، اجتماعي و سياسي و اقتصادي با حضور اقشار مختلف مردم به همت کانون انصار الحسين (ع) حسينيه قروه برگزار شد.
شناسه خبر : 39657 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، امام جماعت مسجد حسینیه قروه در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، جوامع مختلف درگذر از جامعه سنتی به یک جامعه پیشرفته علاوه بر حفظ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که از قبل موجود بوده است، با آسیب‌های اجتماعی جدید روبه‌رو می‌شوند که به خاطر نداشتن سبقه و پیشینه در جوامع انسانی به آنها آسیب‌های اجتماعی نوپدید گفته می شود.

 

حاج آقا قربان شکوری ادامه داد: آسیب‌های نوپدید، آسیب‌های مرتبط بابا فناوری جدید ارتباطی است که آسیب‌های ناشی از استفاده از ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، فضاهای مجازی، تلفن همراه و اینترنت می‌تواند در این مجموعه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل‌توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است، افزود: شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) تأثیرگذارند و در شکل‌دهی به هویت نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذارند.

 

امام جماعت مسجد حسینیه قروه با تاکید بر اینکه نمی‌توان آسیب‌های اجتماعی جدید را نادیده گرفت، اضافه کرد: ارتباطات سالم در فضاي مجازي و لزوم هوشياري جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهديدات فضاي سايبري در درجه‌ي نخست اولويت قرار دارد و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و توجه والدين به رفتار فرزندان بسيار مهم است و چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جديد ارتباط فرزندان خودآگاهی و شناخت كافي و لازم را داشته باشند، از انجام بسياري از جرائم و ارتباطات پنهاني آنان جلوگيري به عمل مي‌آيد.

شکوری یادآوری کرد: هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای آگاهی آحاد جامعه از آثار و عوارض آسیب‌های اجتماعی نوپدید به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی است که لازم است خانواده ها در این زمینه بیش از پیش آگاه شوند.