همایش استانی سفیران بصیرت درسریش آباد برگزار شد
همايش استاني سفيران بصيرت درسريش آباد برگزار شد
با تجلیل از پیرغلامان حسینی؛

همایش استانی سفیران بصیرت درسریش آباد برگزار شد

همايش استاني «سفيران بصيرت» با هدف تجليل از پير غلامان حسيني با حضورنماينده ولي فقيه در استان، استاندار کردستان، مديرکل فرهنگ وارشاد اسلامي کردستان و بيش از 100 نفر از مداحان حسيني از شهرهاي سنندج، کامياران، بيجار، قروه و سريش آباد در حسينيه ابا عبد الله الحسين (ع) سريش آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 39474 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) سریش آباد با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و بسیج مداحان استان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه برنامه «سفیران بصیرت» را با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی و تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی در آستانه اربعین حسینی با حضور مقامات استانی و مسوولین شهرستانی، هیئت های مذهبی، خانواده های شهدای مداحان سطح استان علاقمندان به مداحی و ذکر و ذاکری در شهر سریش آباد برگزار کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم  با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: هر کسی را که خداوند او را دوست داشته باشد محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می دهد و عشق به امام حسین (ع) یک نعمت الهی است .

 

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم به توصیه به هیئت های مذهبی عنوان کرد: فضای مجلس امام حسین (ع) باید خوب باشد و همراه با برنامه و با زمانبندی درست اجرا شود واز زمان معینی آغاز و در زمان معینی به پایان برسد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به سخنرانان مجالس ایام محرم بیان کرد: سخنرانان مجال باید از اظهار مطالب عوامانه بپرهیزند از مطالب دیگران استفاده نکنند و با توجه به موقعیت مجلس سخنرانی کنند و از منبع معتبر بهره ببرند.

 

پور ذهبی در ادامه اضافه کرد: یک مداح باید با اشعارش مجلس را به شور بیاورد واز آهنگ های  خوب استفاده کند  و با استفاده از مقتل مداحی نماید با پهیز از  بیان بعضی مطالب شأن ائمه اطهار را رعایت کند 

 

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از بانیان این همایش گفت: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم برمی دارند، تاکید کرد: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می شوند.

 

مهدی دده جانی دبیر اجرایی همایش سفیران بصیرت نیز در این مراسم گفت: پیرغلامان بخشی از سرمایه معنوی و ماندگار ایران اسلامی هستند که حفظ و تکریم آنان بر همه لازم و ضروری است.

 

وی هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی را نهادینه کردن ارزش ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی بیان کرد.

در این همایش از هفت نفرپیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) سطح استان  و سه نفر از شرکت کنندگان در مسابقه  عکاسی با مضمون تصاویر عاشورایی و سه نفر از نوگان حسینی که آثار مداحی خود را به این همایش ارسال کرده بودند و از 21 خانواده شهدای مداحان سطح استان با اهدا لوح و هدایا تجلیل شد.

 

طرح  استانی «سفیران بصیرت» شامل برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی با حضور اساتید و چهره‌های شاخص مداحی استان و کشور و ارائه گواهینامه معتبر، برپایی همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت(ع) و شهدای مداح استان، برگزاری مسابقات مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال و معرفی برترین های این حوزه، برپایی نمایشگاه‌ عکس عاشورایی و مسابقه طراحی تمثال مبارک شهدای مدافع کردستان، برگزاری مراسم باشکوه شاحسین گویان و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد بود.