نشست توجیهی آموزشی شبکه رابطین فهما کردستان برگزار شد
نشست توجيهي آموزشي شبکه رابطين فهما کردستان برگزار شد
با هدف تبیین چهارمین رویداد ملی فهما؛

نشست توجیهی آموزشی شبکه رابطین فهما کردستان برگزار شد

نشست توجيهي آموزشي شبکه رابطين فهما کردستان با هدف تبيين چهارمين رويداد ملي فهما امروز در بستر فضاي مجازي و با حضور کليه کارشناسان ستاد فهما استان برگزار شد.
شناسه خبر : 39350 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این جلسه توجیهی اظهار کرد: رابطین فهما چشم بینای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری هستند و می توانند با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم کمبودها و دغدغه‌ کانون‌های مساجد را برطرف کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 28 نفر از مدیران مسئول کانون‌های فعال و دارای مجوز الکترونیکی استان در شبکه رابطین فهما کردستان شبکه سازی شده‌اند، عنوان کرد: اعضای این شبکه در راستای آموزش و راهنمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم‌گروه خود در سامانه بچه‌های مسجد همکاری می‌کنند

 

رحمن غریبی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد فهما کردستان نیز در این جلسه گفت: رویداد ملی فهما برای چهارمین سال متوالی است که در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد اجرا می شود و ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس میزان فعالیت های آنها در این رویداد ملی صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد باید ۳ رواق از رواق های ۱۲ گانه فهما را انتخاب کرده و براساس آن فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند بنابراین کانون ها باید هر چه سریع تر نسبت به این مهم اقدام کنند.

 

مهدی ده ده جانی کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی ستا فهما کردستان نیز اظهار کرد: برای این رویداد همانند سال های گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق کار ویژه تعریف و برای هر یک از رواق ها ۲۰ هزار امتیاز تعیین شده است که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر  است.

 

وی شاخص های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد فهما برشمرد و افزود: مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، از جمله شاخص های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های ۱۲ گانه است.

 

ده ده جانی یادآوری کرد: کانون ها باید تا ۲۷ تیرماه رواق تخصصی فعالیت خودشان را در سامانه انتخاب کنند یعنی کانون هایی که تمایل دارند علاوه بر سرانه عمومی از مزایا و اعتبارات رقابتی رویداد فهما استفاده کنند باید با مراجعه به سامانه، رواق فعالیت تخصصی خود را از بین ۱۲ رواق انتخاب کنند همچنین مهلت بارگذاری فعالیت ها و ارسال آثار در سامانه تا ۲۴ آذرماه سال جاری است.