کارگاه آموزشی بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در سنندج برگزار شد
کارگاه آموزشي بازخواني حقوق بشر آمريکايي در سنندج برگزار شد
در قالب جهاد تبیین؛

کارگاه آموزشی بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در سنندج برگزار شد

کارگاه آموزشي بازخواني حقوق بشر آمريکايي در قالب جهاد تبيين با حضور کارکنان ستاد فهما استان کردستان و پرسنل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 39044 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «رحمن غریبی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان در این کارگاه آموزشی که باحضور رئیس جهاد دانشگاهی استان و۵۰ نفر از کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فهما استان برگزار شد، به بیان مبانی حقوق بشر اسلامی ونیز مقایسه آن  با حقوق بشر آمریکایی پرداخت.

 

وی بیان کرد: ۶ تا ۱۲ تیرماه به‌نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی است که قبل از انقلاب وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی و طی این چهار دهه کماکان ادامه داشته و نباید اجازه دهیم جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم تغییر پیدا کند.

 

غریبی، با بیان اینکه آمریکا خود ناقص آشکار حقوق بشر است، گفت: یکی از مهمترین مصداق جهاد تبیین، پرداختن به جنایات آمریکا است که به‌نام حقوق بشر انجام می‌دهد.

 

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه با گرامیداشت هفته بازخوانی و افشا حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: ما نباید خود را با آمریکا مقایسه کنیم چراکه دیدگاه فکری و اندیشه آنان مبتنی بر دیدگاه سرمایه‌داری است و براساس سود و زیان با دیگران رفتار می‌کنند و برهمین مبنا قوانین خود را تنظیم و به کشورهای مختلف جهان القا کرده  و قتل و غارت به راه می‌اندازند و به راحتی آن‌را توجیه می‌کنند.

 

وی افزود: اساس و بنیان حقوق بشر آمریکایی که خودشان بیان می‌کنند و آن‌را  به همه  القا می‌کنند دفاع از مردم ایران، افغانستان، عراق و غیره نیست بلکه برای ایجاد  ثروت به نفع خودشان است چراکه مبانی فکری این کشورها سرمایه‌داری است و تفکر سرمایه داری و رسیدن به منافع مادی، هر گونه اقدامی را برای آن‌ها توجیه می‌کند. لذا هر جایی که ایجاب کند دست به اقدامات جنایتکارانه‌ می‌زنند.

 

وی بیان کرد: ما برای ارزیابی و مقایسه قوانین و اقدامات خود در خصوص حقوق بشر، باید بسنجیم که این اقدامات به چه میزان به آموزه‌های ناب اسلامی نزدیک است نه اینکه قوانین و اقدامات خودمان را با حقوق بشر آمریکایی مقایسه کنیم که به هیچ وجهه با هم سنخیتی ندارند. چراکه حقوق بشر اسلامی مبتنی بر فطرت پاک انسانی است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: باید اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در تمامی ابعاد برای همه به ویژه جوانان به درستی تبیین شود. تا همه بتوانند به درک درستی از اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برسند.