ویژه‌برنامه «سفیران بصیرت» در کردستان برگزار می‌شود
ويژه‌برنامه «سفيران بصيرت» در کردستان برگزار مي‌شود
با هدف تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی؛

ویژه‌برنامه «سفیران بصیرت» در کردستان برگزار می‌شود

گلباغي از برگزاري طرح استاني (سفيران بصيرت) با هدف تربيت ذاکر با بصيرت مسجدي به همت کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين(ع) سريش‌آباد در کردستان خبر داد.
شناسه خبر : 38781 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: کامل گلباغی، مدیر ستاد فهما استان کردستان ظهر دوشنبه ۱۳ تیرماه در دیدار اعضای کمیته اجرایی طرح سفیران بصیرت با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن رونمایی از فراخوان و پوستر این طرح اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و با هدف تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی را در قالب طرح استانی سفیران بصیرت در سریش آباد برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های مختلف با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کانون‌های مساجد استان عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل توجهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ملی مذهبی هستند و در همین راستا در سال جاری شاهد اجرای ۵۵ ویژه برنامه در مناسبت‌هاي مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان هستیم.

 

برگزاری همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت

دبیر اجرایی طرح سفیران بصیرت نیز در ادامه این دیدار با تشریح این طرح گفت: طرح  استانی سفیران بصیرت شامل برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی با حضور اساتید و چهره‌های شاخص مداحی استان و کشور و ارائه گواهینامه معتبر، برپایی همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت علیه السلام و شهدای مداح استان، برگزاری مسابقات مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال و معرفی برترین های این حوزه، برپایی نمایشگاه‌های عکس عاشورایی و مسابقه طراحی تمثال مبارک شهدای مدافع استان کردستان، برگزاری مراسم باشکوه شاحسین گویان و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد و ثبت ملی این برنامه فاخر است.

 

مهدی ده ده جانی ادامه داد: فراخوان این طرح از ۱۲ تیرماه جاری در سطح استان اعلام شد و علاقه مندان تا ۲۹ تیر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد: بصیرت بخشی قشر مداحان جوان مسجدی، ترویج معارف، فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و شهدای مداح در بین مداحان جوان و عموم هنرمندان جامعه، آموزش اصول و فنون مداحی، بررسی آسیب‌های موجود و ارائه راهکارهای لازم در زمینه مداحی برای مداحان جوان، استعدادیابی و تربیت مداحان جوان، تجلیل از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت اهل بیت (ع) احیاء سنت‌های دیرینه عزاداری در برخی نقاط استان به منظور ترویج فرهنگ ناب عاشورا، کاهش آسیب‌های اجتماعی فرهنگی در حوزه مداحی از جمله اهداف این طرح است.

 

دبیر اجرایی طرح سفیران بصیرت سریش آباد همچنین به شرایط عمومی و ضوابط نیز اشاره و اضافه کرد: هر فرد (مداح نونهال) در بخش مداحی می تواند یک اثر ارسال و هر فرد هنرمند در بخش مسابقات طراحی و عکاسی می تواند ۳ اثر به دبیرخانه ارسال نماید. ده ده جانی افزود: پس از داوری آثار پذیرفته شده لازم است فایل اصلی به صورت فیزیکی تحویل دبیرخانه اجرایی داده شود.

 

وی یادآوری کرد: ۲۵ اثر برگزیده عکاسی و طراحی در نمایشگاهی در بخش جنبی همایش پیرغلامان به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد و برگزیدگان نیز در همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان و خانواده های معظم شهدای مدافع استان در شهر سریش آباد در دهه اول محرم سال جاری اعلام می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در خاتمه از برگزاری چنین طرح‌های استقبال و بر برگزاری هر چه باشکوه تر آن تاکید کرد.

 

در ادامه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان و اعضای کمیته اجرایی طرح سفیران بصیرت از پوستر این طرح رونمایی شد.