حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی کردستان برگزار می‌شود
حلقه‌هاي قرآني در سطح مساجد و مؤسسات قرآني کردستان برگزار مي‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی کردستان برگزار می‌شود

دريايي از پيش‌بيني راه‌اندازي يک‌هزار و ۲۰۰ حلقه قرآني طي ايام تابستان در کردستان خبر داد و گفت: اين حلقه‌هاي قرآني در سطح مساجد و مؤسسات قرآني داير خواهد شد.
شناسه خبر : 38672 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: تابستان امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با استفاده از ظرفیت موسسات قرآن و عترت فعالیت‌های تابستانه در سطح مساجد و موسسات برگزار می‌شود.

 

وی از پیش‌بینی راه‌اندازی یک‌هزار و ۲۰۰ حلقه قرآنی طی ایام تابستان در کردستان خبر داد و بیان کرد: این حلقه‌های قرآنی در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی دایر خواهد شد.

 

دریایی بیان کرد: با مشارکت ۳۶ مؤسسه قرآن و عترت شاهد اجرای فعالیت‌های قرآنی متنوعی در سطح استان کردستان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی این مؤسسات قرآنی در سامانه حمد ثبت خواهد شد، تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه حمد موجب منسجم شدن فعالیت‌های قرآنی مؤسسات، مشخص شدن تعداد مربیان فعال قرآنی، توسعه و ترویج هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی و کمک به بیمه شدن مربیان قرآن فعال در سطح مؤسسات خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تأکید بر اینکه مربیان قرآنی که در سامانه حمد ثبت‌نام کرده‌اند در نوبت بیمه قرار می‌گیرند، افزود: در حال حاضر پرونده ۳۰۰ مربی قرآنی ثبت‌شده در سامانه حمد در دست بررسی قرار گرفته و به زودی نسبت به بیمه شدن این افراد اقدام خواهد شد.

 

دریایی از برگزاری محافل و کلاس‌های مختلف آموزشی در سطح مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: حلقه‌های قرآن هر ساله در فصل تابستان مورد استقبال بیشتر قشر جوان و نوجوان استان قرار خواهد گرفت.

 

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در هر حلقه‌های قرآنی بین ۱۵ تا ۲۵ نفر از جوانان و نوجوانان استان حضور داشته باشند که فعالیت‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و ترجمه، تجوید اقامه نماز و مشاوره مذهبی و دینی برگزار خواهد شد.