نشست‌های نقش خانواده در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در سنندج برگزار شد
نشست‌هاي نقش خانواده در ترويج فرهنگ اسلامي ايراني در سنندج برگزار شد
به مناسبت دهه کرامت؛

نشست‌های نقش خانواده در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در سنندج برگزار شد

مجموعه نشست هاي نقش خانواده در ترويج فرهنگ اسلامي ايراني به مناسبت گراميداشت دهه کرامت با حضور اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 38305 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان کردستان؛ «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این نشست اظهار کرد: مجموعه نشست های نقش خانواده در ترویج فرهنگی اسلامی ایرانی به همت موسسه مردم نهاد آوای قدسیان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ستاد کانون های فرهنگی هری مساجد کردستان در محله ناحیه منفصل شهری ننله برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این مجموعه نشست ها در راستای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت به مدت 12 ساعت در سنندج برگزار شد.

 

مدرس این کارگاه اموزشی با بیان اینکه خانواده به عنوان اولین، مهم ترین و در دسترس ترین محیط برای فرزندان، در معرفی سبک زندگی نقش مهمی ایفا می کند، افزود: رفتار يك جامعه را مي‌توان با وضعيت و رشد فرهنگي و اجتماعي و اخلاقي افراد آن جامعه ارزيابي كرد.

 

شمس الله آقا بابایی، سبک زندگی اسلامی را نتیجه تربیت بر اساس آموزه‌های اسلامی دانست و اضافه کرد: خانواده با نقش‌های تربیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند در اصلاح سبک زندگی تأثیرگذار باشد.

 

وی یاداوری کرد: تحكيم هرچه بيشتر نظام خانواده، اساسي‌ترين راه برای تبيين جايگاه زن و خانواده و دستيابي به الگوي اسلامي-ايراني پيشرفت جامعه خواهد بود؛ بنابراين، در ساختار برنامۀ توسعۀ همه‌جانبۀ كشور، مسائل  فرهنگي، ارزشي، ديني و تحكيم خانوادۀ وابسته به جامعۀ سالم و پویا، در گرو خانواده‌هاي سالم و رشد يافته است.