کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تقویت سرمایه‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند
کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي نقش مهمي را ايفا مي‌کنند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تقویت سرمایه‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند

دريايي، در نشست مشترک با مديران و اعضاي کانون مهديه شهرستان قروه گفت: کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي نقش موثري را ايفا مي‌کنند.
شناسه خبر : 38297 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان کردستان: «علی اصغر دریایی» امروز چهارشنبه 25 خرداد ماه، در نشست صمیمی با مدیران و اعضای فعال کانون فرهنگی و هنری مهدیه شهرستان قروه گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر فعالیت در عرصه تربیتی و فرهنگی در تقویت سرمایه های اجتماعی بسیار موثر هستند.

 

مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: در سال جاری برای فعالیت های حوزه قرآنی و دینی استان کردستان بیش از یک میلیارد و 700 هزار تومان اعتبار در قالب جدول تبصره17 اختصاص داده شده است، این اعتبارات فرهنگی و هنری در همه شهرستان ها بنابه اقتضائات مذهبی و بومی توزیع شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تاثیر هنر در معرفی توانمندی های گردشگری و نمادهای دینی و مذهبی تصریح کرد: اعتبارات جدول 17 به همه حوزه های فرهنگی، هنری و امور قرآنی در شهرستان قروه اختصاص داده شده است، با همکاری و هم افزایی کلیه ادارات و سازمان های می تواند همچون تاتر خیابانی مریوان در شهرستان قروه نیز جشنواره های فرهنگی و هنری راه اندازی کرد.

 

در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با مدیران و اعضای کانون فرهنگی و هنری مهدیه شهرستان قروه، طی کلیپی گزارشی از کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری و قرآنی و ورزشی انجام شده در این کانون را به سمع و نظر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانده شد.

 

مدیر مسئول کانون مهدیه قروه نیز در این دیدار گفت: ما سال های زیادی است که در این کانون به فعالیت های فرهنگی و هنری و قرآنی به ویژه عرصه کتابخوانی ورود پیدا کرده ایم در عرصه ورزش نیز فعالیت های زیادی داشته ایم.

 

میلاد نظر سروش با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مهدیه قروه یکی از کانون های فعال در عرصه فعالیت های فرهنگی و قرآنی سطح استان وکشور است، عنوان کرد: در راستای اجرای سومین رویداد ملی فهما کانون های مساجد سطح شهرستان قروه موفق به کسب امتیاز برتر در فهما ۱۴۰۰ و جز ۱۰ شهرستان برتر کشور بودند و با تلاش و همکاری کانون های مساجد شهری و روستایی  ۴۰ مجوز برای کانون های سطح شهرستان در سال گذشته اخذ شد.