محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در سنندج برگزار شد
محفل انس با قرآن کريم با حضور قاري بين‌المللي در سنندج برگزار شد
هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع)؛

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در سنندج برگزار شد

محفل انس با قرآن هم‌زمان با دهه کرامت و ميلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) با حضور استاد حميد شاکر نژاد از قاريان برجسته بين‌المللي در بقعه متبرک امام زاده بي بي هاجر خاتون سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 38199 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۷
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در حاشیه این محفل معنوی اظهار کرد: محفل انس با قرآن هم‌زمان با دهه کرامت با حضور استاد حمید شاکرنژاد از قاریان برجسته بین‌المللی در روزهای 21 و 22 خرداد ماه جاری با حضور پرشور اعضای کانون های مساجد در شهرستان های سنندج و کامیاران در چندین محفل و مکان و برای اقشار مختلف برگزار می شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به دیگر برنامه های دهه کرامت در استان افزود: در دهه کرامت علاوه بر حضور قاری برجسته استاد حمید شاکرنژاد، ویژه برنامه های متنوعی در سراسر استان در حال برگزاری و بعضی از این برنامه از جمله پنجمین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) به مدت سه شب در خانه کورد سنندج، تجلیل از دختران نمونه و مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختران، گردهمایی طلاب حوزه های علمیه استان در شهرستان بیجار، گردهمایی مدیران کانون های مساجد بخش سیروان سنندج در روستای درویشان در این گردهمایی از ۲۲ نفر فعالا فرهنگی، اجتماعی، کارآفرین اهل مسجد و نماز تجلیل شد.

 

دریایی اضافه کرد: در دهه کرامت از چندین خانواده نامدار عرصه مولودی خوانی تجلیل شد و با چندین شخصیت فرهنگی و هنری مشهور سطح استان از جمله استاد هادی ضیاالدینی و توفیق ملکی از پیشکسوتان هنرهای نمایشی و منصور دولتی شاعر آیینی قروه و خانواده شهید هنرمند فریدون نعمتی در قروه دیدار و تجلیل و قدردانی شد.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی و هنری سطح استان به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) گفت: تقدیر از خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس در سراسر استان از دیگر برنامه‌های این دهه مبارک است.

 

ویژه برنامه حضور قاری برجسته و بین المللی استاد حمید شاکرنژاد با حضور جمع کثیری از مردم شهر سنندج و به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) در محل بقعه متبرکه امامزاده بی بی هاجر خاتون به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

در این مراسم معنوی علاوه بر قرائت استاد حمید شاکر نژاد قاری بین المللی و برجسته که به مدت دو روز دعوت مردم کردستان است، گروه مولودی خوانی ناله دف از شهر سنندج و گروه سرود نور الزهرا به اجرا سرودی زیبا با محتوای امام رضا (ع) پرداختند.

 

شایان ذکر است بقعه متبرکه امامزاده هاجر خاتون، خواهر بزرگوار امام رضا (ع) در مرکز شهر سنندج و احترام و جایگاە بی‌بی هاجر خاتون در شهر سنندج نشان از ارادت و عشق بی‌نهایت اهل سنت بە اهل بیت پیامبر است.

 

علاوه بر این محفل معنوی، محفل انس با قرآن کریم شب گذشته با حضور مبارک قاری بین المللی و برجسته استاد حمید شاکر نژاد به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت دهه کرامت، در کانون فرهنگی هنری مهدیه سنندج نیز برگزار شد.