اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج برگزار می‌شود
اولين اجلاس منطقه‌اي وحدت اسلامي در سنندج برگزار مي‌شود

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج برگزار می‌شود

معاون امور ايران مجمع جهاني تقويت مذاهب اسلامي، گفت: اولين همايش منطقه‌اي وحدت اسلامي در استان کردستان با حضور مهمانان داخلي و مهماناني از اقليم کردستان به مدرت ۲ روز در تاريخ ۲۹ و ۳۰ تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 37895 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: محسن مسچی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی، ظهر سه شنبه دهم خرداد ماه در اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که سالن مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اولین همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان کردستان با حضور مهمانان داخلی و مهمانانی از اقلیم کردستان به مدت ۲ روز در تاریخ ۲۹ و ۳۰ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این همایش ۸۰ نفر از استان کردستان، ۲۰ تا ۲۵ نفر از استان کرمانشاه، ۳۰تا ۳۵ نفر از استان آذربایجان غربی، ۵۰ نفر از اقلیم کردستان و ۳۰ تا ۴۰ نفر از مسئولین تهران حضور خواهند داشت.

 

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی، به پشتیبانی و حمایت مسئولین استانی از اولین همایش منطقه‌ای وحدت اسلامی اشاره و بیان کرد: با مشارکت علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق و استان‌های،  کرمانشاه و آذربایجان غربی این همایش در سنندج و در اردوگاه امام علی(ع) برگزار می‌شود.

 

مسچی با اشاره به اینکه زمینه برگزاری اجلاس همیشه در استان کردستان مهیا است، افزود: این اجلاسیه برای اولین بار در استان کردستان با مشارکت روحانیون استان‌های و اقلیم کردستان و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: مردم عزیز استان کردستان جزو غیورترین، سلحشورترین، اصیل‌ترین و فرهنگی‌ترین اقوام ایرانی هستند که برای ماندگاری این کشور در طول تاریخ ارزش‌های خودشان را به اثبات رساندند و مردانه پای ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، انقلابی،اسلامی، دینی و مذهبی ایستادند و حقیقتاً باید از این حرکت تقدیر کرد.

 

مسچی گفت: همه اقشار مردم کردستان متعهدانه برای خدمت به کشور، اسلام و نظام سر پا تا به امروز شور و اشتیاق داشته‌اند و در کشور هر جای برنامه ویژه‌ای برگزار شود به یاد استان کردستان می‌افتیم.

 

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی، از برگزاری اجلاس منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان با مشارکت پاکستان و در خراسان رضوی با همکاری افغانستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش خواستگاه فرهنگ ملی، قومی، مذهبی، زبانی، فکری و جایگاه قوم کرد و تقویت آن است.

 

مسچی ادامه داد: امروزه متأسفانه به دلیل استکبار، رژیم صهیونیستی، تفکرات استعماری و غربی گری مبنا بر این دارند این مهم را در خاصیت‌های قومی، مذهبی و سنتی که داشتند کاملاً خالی کنند و با گرفتن فرهنگ‌های قوم کرد، مهمان‌نوازی و اخلاق‌مداری از بین ببرند.

 

وی عنوان کرد: همچنین دشمنان برای تغییر قومیتی، فکری، زبانی و فرهنگی و هدف‌های استعماری که دارند در تلاش‌اند وحدت را در میان مسلمانان از بین ببرند.

 

معاون امور ایران مجمع جهانی تقویت مذاهب اسلامی، بابیان اینکه ما امروز به‌عنوان یک عنصر فرهنگی، عنصر انقلابی و عنصر ارزشی باید خواستگاه کردستان را برای همه جهان حفظ کنیم، تأکید کرد: باید جایگاه ملی، مذهبی، فرهنگی، قومی را در ایران تقویت کنیم و اولین راه تقویت این امر «تقویت ارتباطات علمایان» است.

 

مسچی عنوان کرد: ارتباطات بین نخبگان جامعه کرد باید در راستا گفتمان باشد و تقریب فکری و فرهنگی تبلیغ شود درواقع این اجلاس عمدتاً در راستای شناخت، ارتباط، هماهنگی و ازدیاد توانمندی‌ها برگزار می‌شود. بنابراین قومیت کرد که یک فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است باید مجدداً احیا شود.

 

وی گفت: بحث اخلاق‌داری، دین دارای، مهمان‌نوازی، وفاداری، ایستادن پای شرافت‌ها و ارزش‌های اخلاقی و انسانی مردم کردستان به‌عنوان یکی از شاخص‌ها در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث وحدت یک مهم در کشور است، عنوان کرد: اقوام باید ارتباطات بیشتر داشته باشد و همه با یک هدف، آرمان و ارزش تلاش کنند این اجلاس موفق برگزار شود لذا تلاش می‌شود کنفرانس بعدی در کردستان با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان ازجمله، سوریه، روسیه و اروپا باشد.