نمایشگاه استانی قرآن در سنندج برپا می شود
نمايشگاه استاني قرآن در سنندج برپا مي شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

نمایشگاه استانی قرآن در سنندج برپا می شود

دريايي گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت نمايشگاهي از محصولات قرآني استان در خانه کُرد سنندج برپا مي‌شود.
شناسه خبر : 37560 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۴۸

 

 

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: علی اصغر دریایی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این هفته برپایی نمایشگاهی از محصولات قرآنی و آخرین دستاوردها و پژوهش های انجام شده در این حوزه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این نمایشگاه استانی در خانه کُرد سنندج برپا می شود، افزود: این نمایشگاه روز چهارشنبه 28 اردیبهشت سال جاری با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 36 موسسه قرآنی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت ارشاد صادر شده دراین استان فعالیت دارند، گفت: به این تعداد موسسه و 20 مسجد استان طی 2 ماه اخیر 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه های دینی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اختصاص داده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: سه میلیارد ریال هم برای خریداری 10 لپ تاپ اختصاص یافته که این تجهیزات به موسسات و دارالقرآن ها اهدا می شود.

 

دریایی اضافه کرد: دیدار با فعالان و پیشکسوتان قرآنی از دیگر برنامه هایی بوده که از ابتدای سال جاری آنرا انجام داده ایم و طی سال هم همچنان ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود: برای نخستین مسابقه قرآن ویژه هنرمندان و روزنامه نگاران به همت یکی از موسسات قرآنی استان در سطح ملی برگزار می شود که تا 26 اردیبهشت فرصت ثبت نام در آن وجود دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از دیگر برنامه های ما برگزاری جایزه شهیده فاطمه اسدی از شهدای شاخص استان است که در طی آن از مادرانی که در سطح کشورکار شاخص انجام دادند، تجلیل می شود.

 

دریایی از برگزاری  چهارمین جشنواره جلوه های نماز در کامیاران خبرداد و اظهار داشت: برگزاری دوسالانه کتاب تقریب مذاهب اسلامی در تیرماه، برگزاری مسابقات حافظان قرآن و تجلیل از فعالان ملی و بین المللی قرانی در چهار منطقه استان از دیگر برنامه های قرآنی ما در سال جاری است.