حضور کارکنان ستاد فهمای استان کردستان در نشست بصیرتی جهاد تبیین
حضور کارکنان ستاد فهماي استان کردستان در نشست بصيرتي جهاد تبيين

حضور کارکنان ستاد فهمای استان کردستان در نشست بصیرتی جهاد تبیین

نشست بصيرتي جهاد تبيين با موضوع فلسطين و روز جهاني قدس با حضور کارکنان ستاد فهما کردستان و جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر در سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 37252 تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، با حضور کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع فلسطین و روز جهانی قدس در محل سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

 

«رحمان غریبی» کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد فهما کردستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: سلسله برنامه ها و نشست های آموزشی در خصوص جهاد تبیین بصورت ماهیانه و با موضوعات و مناسبت های گوناگون ملی و استانی با حضور کارشناسان و مدرسان خبره برگزار می شود.

 

وی افزود: با توجه به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور و استان کردستان، اولین نشست به موضوع فلسطین و روز جهانی قدس اختصاص یافته است، با دعوت از مدرس خبره این موضوع در خصوص فلسفه نامگذاری روز قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و اهداف و رسالت های این نامگذاری صحبت خواهد شد.

 

عبدالملکی مدرس این مبحث فلسطین و روز جهانی قدس گفت: در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم، قدس و مسئله فلسطین تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و مسئله ای بسیار مهم برای کشور ما ایران نیز است.

 

وی ضمن مرور تاریخی تاسیس رژیم غاصب اسرائیل توسط بریتانیای مستکبر، افزود: استکبار جهانی به رهبری انگلستان به منظور ایجاد دشمنی مداوم با جهان اسلام، اقدام به تاسیس رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین نمود، واقعیت امر اسرائیل غاصب با دسیسه های مدوام در میان کشور های اسلامی اقدام به تخریب وجه اسلام نموده است با راه اندازی نحله بهائیت در مذهب تشیع و سلفی گری در میان اهل سنت نحله های ضد دین را رواج داده است.

 

عبدالمکلی در بخشی دیگر از این نشست گفت: کشورهای اسلامی به ویژه مردم ایران با تیزبینی بر این ماموریت کثیف اسرائیل غاصب و لبیک به نامگذاری حکیمانه امام راحل هر ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در راهپیمایی شرکت نموده و تاسیس اسرائیل غاصب در فلسطین را محکوم می نماید.