هفته قرآن و عترت با مشارکت ستاد فهما استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود
هفته قرآن و عترت با مشارکت ستاد فهما استان کردستان در سنندج برگزار مي‌شود
اردیبهشت ماه؛

هفته قرآن و عترت با مشارکت ستاد فهما استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود

گلباغي از برگزاري هفته قرآن وعترت با همکاري وهم افزايي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کردستان خبر داد و گفت: هفته قرآن و عترت ارديبهشت ماه جاري در سنندج برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 37095 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، جلسه هماهنگی هفته قرآن و عترت با هدف تشریح برنامه ها و همایش ها، نمایشگاه قرآنی و نشست های قرآنی ویژه هفته قرآن و عترت با حضور نمایندگان ادارات کل تبلیغات اسلامی، صداوسیمای مرکز کردستان، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتابخانه های عمومی و سایر نهادهای فرهنگی سطح استان در محل سالن کنفرانس اداره کل ارشاد برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این جلسه گفت: برای پیشبرد امور هفته قرآن سه کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون پژوهش و تحقیق، آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج با حضور کارشناسان دانشگاه های سطح استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و ادارات و نهادهای فرهنگی تشکیل شده است.

 

مدیر واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: اولویت های برگزاری هفته قرآن و عترت را کودکان و نوجوانان، خانواده و سبک زندگی اسلامی، تقویت وحدت و همبستگی ملی و مکتب حاج قاسم سلیمانی است.


گلباغی، در خصوص محتوای برنامه های این هفته گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی, اکران فیلم های قرآنی, اجرای نمایش های خیابانی قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در مقاطع مختلف سنی، تجلیل از فعالان، قاریان، هنرمندان و نام آوران قرآنی، جشنواره قرآن و رسانه، حفظ و تفسیر قرآن کریم و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف قرآن و عترت از اهم برنامه های این هفته است.


در ادامه این جلسه هر کدام از نمایندگان ادارات و سازمان ها و نهادهای فرهنگی در خصوص برگزاری هفته قرآن و عترت کردستان نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارایه کردند.