وجود 433 کانون مساجد در روستاهای کردستان ظرفیتی برای فعالیت های فرهنگی است
وجود 433 کانون مساجد در روستاهاي کردستان ظرفيتي براي فعاليت هاي فرهنگي است
مدیر ستاد فهما کردستان:

وجود 433 کانون مساجد در روستاهای کردستان ظرفیتی برای فعالیت های فرهنگی است

گلباغي با اشاره به فعال بودن 433 کانون در مساجد روستايي کردستان گفت: وجود اين تعداد کانون در سطح مساجد روستاهاي کردستان ظرفيتي قابل توجه براي فعاليت هاي فرهنگي است.
شناسه خبر : 36745 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در دیدار کارکنان این ستاد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: برای فعالیت موثرتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان لازم است شورای نظارت بر کانون‌های مساجد استان فعال شود.

 

وی با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 612 کانون در استان تشکیل شده که از این تعداد 588 کانون در سامانه فهما ثبت شده‌اند.

 

گلباغی با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در سطح روستاها به عنوان تنها نهاد فرهنگی در روستا عنوان کرد: از تعداد کل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، 433 مورد در روستا واقع شده که فرصت و ظرفیتی قابل توجه برای فعالیت فرهنگی در مساجد روستایی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی سبب افزایش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می ‌شود، افزود: در همین راستا کانون های فرهنگی هنری به خوبی نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته اند.

 

وی با تاکید بر حمایت های بیشتر از کانون های فرهنگی هنری مساجد یادآوری کرد: در طول سه سال اجرای رویداد ملی فهما حمایت از کانون های مساجد بر اساس امتیازات سامانه بچه های مسجد صورت گرفته است و از آنجایی که تعداد زیادی از کانون های مساجد کردستان در سطح روستا و مناطق مرزی واقع است که دسترسی به اینترنت و ثبت فعالیت در سامانه های مساجد به سختی امکان پذیر است، متاسفانه کمترین حمایت و سرانه به کانون های مساجد استان تعلق گرفته است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان خواستار ادغام واحد قرآن و عترت ارشاد اسلامی با حوزه ستاد مساجد شد و گفت: ادغام این دو حوزه در سطح کشوری و وزارت ارشاد موجب پیشگیری از موازی‌کاری و پیشبرد بهتر فعالیت‌های قرانی و مسجدی خواهد شد.