آیین جزءخوانی قرآن در مسجد جامع سنندج آغاز شد
آيين جزءخواني قرآن در مسجد جامع سنندج آغاز شد
همزمان با اولین روز ماه رمضان؛

آیین جزءخوانی قرآن در مسجد جامع سنندج آغاز شد

مدير واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان از آغاز آيين جزءخواني قرآن کريم با حضور مردم در مسجد جامع سنندج خبرداد و گفت: اين ويژه برنامه با همکاري ستاد کانون هاي مساجد استان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 36554 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در کردستان؛  کامل گلباغی روز یکشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بدون حضور مردم برگزار شد اما امسال با تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این مراسم با حضور مردم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی مسجد جامع سنندج که یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان است به طور زنده از طریق شبکه استانی کردستان پخش می‌شود، افزود: این مراسم از امروز بعد از نماز عصر و در صحن جدید مسجد جامع سنندج آغاز می شود و تا پایان این ماه پر خیر و برکت ادامه دارد و همزمان به طور زنده از طریق صداوسیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بعد از اقامه نماز عصر و قبل از آغاز مراسم جزءخوانی هم کارگاه‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

مدیر واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به مشارکت ستاد کانون های مساجد در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان یادآور شد: علاوه بر مسجد جامع سنندج، ۵۷ مراسم جزءخوانی دیگر در سطح مساجد استان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

گلباغی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان را تجلیل از شخصیت ها و چهره‌های قرآنی استان خواند و اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه ملی قرآن کریم در تهران و اجرای ویژه برنامه قرآنی استان در این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های استان در این ایام مبارک است.