برگزاری جشن مبعث در کانون عبدالباسط سنندج
برگزاري جشن مبعث در کانون عبدالباسط سنندج

برگزاری جشن مبعث در کانون عبدالباسط سنندج

همزمان با عيد مبعث مراسم جشن و شادي در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان از جمله کانون عبدالباسط سنندج با اجراي برنامه هاي مختلف مولودي خواني برگزار شد.
شناسه خبر : 35604 تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این مراسم با اشاره به فلسفه بعثت بر مبنای آیات قرآن اظهار کرد: یکی از فلسفه های مهم بعثت با توجه به آیات قرآن، تکمیل تربیت و مکارم اخلاق بشری است. 

 

کامل گلباغی، رساندن بشر به سر منزل مقصود، رهایی از جهل و ظلمت و نادانی و  هدایت به سمت نور و سعادت از دیگر فلسفه های بعثت اعلام کرد و افزود: مسلمانان در راستای تاثیرگرفتن و الگوبرداری از رفتار و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) تلاش کنند.

 

وی ایجاد تقریب و تعامل بین مسلمانان را از ویژگی های نبی مکرم اسلام برشمرد و افزود: اسلام به عنوان تنها منادی حدت است که با ندای توحید همگان را به همبستگی و یکدلی در سایه‌ تقوا و ایمان واقعی به خدا فرا می‌خواند.

 

دراین مراسم قصیده بردیه ومعراج نامه مرحوم سیدبها شمس خوانده شد چند نفر از وعاظ و خیرخواهان پیرامون سیره و سنت پیامبر (ص) مطالبی بیان کردند و واقعه معراج را تشریح کردند ودر پایان از جمعی از فعالان کلاس قرآن تجلیل به عمل امد.

 

گفتنی است نظیر چنین مراسمی در بسیاری از کانون های مساجد، برخی ازتکایا و مراکز مذهبی به مناسبت 27رجب سالروز سفر پیامبر به معراج  استان برگزار شد.

کلمات کلیدی: عيد مبعث کردستان