وجود ۱۵۵ کتابخانه در مساجد سنندج از شاخص های انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب بود
وجود ۱۵۵ کتابخانه در مساجد سنندج از شاخص هاي انتخاب اين شهر به عنوان پايتخت کتاب بود

وجود ۱۵۵ کتابخانه در مساجد سنندج از شاخص های انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب بود

رستمي، يکي از شاخص هاي انتخاب شهرسنندج به عنوان پايتخت کتاب ايران را وجود ۱۵۵ کانون و کتابخانه در مساجد سنندج عنوان کرد.
شناسه خبر : 35325 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کردستان: یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با موضوع فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت نشر کتابخوانی در جامعه امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی روز چهارشنبه (27 بهمن) در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این جلسه، گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران ناشی از هم افزایی و تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی فرهنگی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان بود.

 

عبید رستمی یکی از شاخص های انتخاب شهرسنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران را وجود ۱۵۵ کانون و کتابخانه در مساجد سنندج عنوان کرد و توضیح داد: با ظرفیت های موجود استان در خصوص فرهنگ کتاب و کتابخوانی، وجود تعداد 91 ناشر، 82 چاپخانه، 260 جام باشگاه های کتابخوانی، 14 کتابخانه عمومی و 15 کتابخانه دانشگاهی در شهر سنندج و همچنین برگزاری دهها جشنواره و همایش  ویژه  کتاب و در جهت ترویج کتابخوانی، عنوان پایتخت کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر سنندج اعطا شد.

 

وی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از برنامه های فرهنگی، هنری و دینی یک ماه گذشته در سطح استان، افزود: حضور پنج گروه نمایشی از استان کردستان در بخش های مختلف چهلمین جشنواره تئاتر فجر که موفق به دریافت چندین جایزه از این جشنواره شده است، برگزاری جشن های ملی انقلاب در سطح استان از مهمترین رویدادهای دهه فجر در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور 16 فیلم برگزیده جشنواره، رایگان شدن عضویت بانوان در کتابخانه های عمومی به مناسبت میلا حضرت فاطمه زهرا(س)، نیم بها شدن بلیط سینماهای استان برای بانوان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری محفل انس با قرآن در سراسر استان همچنین برگزاری جشن ملی انقلاب 1400 در 6 روستای سنندج و شهرستان های تابعه از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال بود.