جشن ملی 1400 در مسجد روستای محراب از توابع سنندج برگزار شد
جشن ملي 1400 در مسجد روستاي محراب از توابع سنندج برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

جشن ملی 1400 در مسجد روستای محراب از توابع سنندج برگزار شد

جشن ملي 1400 به مناسبت گراميداشت چهل و سومين بهار انقلاب با حضور مدير ستاد کانون هاي مساجد کردستان، نماينده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، بخشدار سيروان، اعضاي شوراي و دهياران روستاهاي نزار و محراب و اعضاي کانون هاي مساجد در روستاي محراب از توابع بخش مرکزي سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 35028 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این محفل معنوی اظهار کرد:  کانون های مساجد پایگاه های مردمی و پتانسیلی بالا در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جهت احیای کارکردهای مساجد است.

 

کامل گلباغی، با اشاره به اینکه تفسیر سوره مبارک حمد توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به راستی تحول‌آفرین بود، عنوان کرد: تفسیر این سوره توسط امام راحل یک ادبیات قرآنی روشنی را به عرصه حاکمیتی انقلاب وارد کرد.

 

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور انگشت شمار بود در حالیکه امروز به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی خوبی در سطح کشور و بالطبع آن استان کردستان تربیت یافته‌اند و خانواده‌ها با قرآن بیشتر آشنا شده‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی را شروع و استمرار آن با قرآن دانست و بیان کرد: دستاوردهای نظام در حوزه قرآن گرچه ایده‌آل نیست اما رشد کمی و کیفی این فعالیت‌ها به دلیل آشنایی با قاریان برجسته مصری و آموزش‌های لازم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبوده و نخواهد بود.

 

جشن ملی ۱۴۰۰ به همت کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر در روستای محراب با تجلیل از ۲۲ نفر از فعالان فرهنگی و هنری، گروه سرود، امامان جمعه و جماعت دو روستای نزاز و محراب با اجرای سخنرانی و شعرخوانی برگزار شد.