شرکت مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر کردستان در کمیته تقریب مذاهب
شرکت مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر کردستان در کميته تقريب مذاهب

شرکت مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر کردستان در کمیته تقریب مذاهب

مسئول کميته مساجد ستاد دهه فجر کردستان در کميته تخصصي تقريب مذاهب اسلامي که در محل مرکز بزرگ اسلامي غرب کشور برگزار شد، شرکت کرد و در اين جلسه برنامه هاي کميته مساجد در گراميداشت چهل و سومين بهار انقلاب تشريح کرد.
شناسه خبر : 34685 تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این جلسه گفت: مردمی‌بودن برنامه‌های دهه فجر طی یکی دو سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ شده و باید تمهیداتی از سوی اعضای کمیته تقریب مذاهب دهه فجر اندیشده شود.

 

حجت‌الاسلام سعید عسکری،  شناخت دشمن را از شاخصه‌های اصلی انقلابی‌گری دانست و با بیان اینکه امروز دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان به کار گرفته اند، تاکید کرد: دشمن سعی دارد با استفاده از هر ظرفیت و ابزاری بر طبل تفرقه بکوبد تا به اهداف خود برسد،  هدف دشمن بزرگ کردن اختلافات و کوچک‌کردن اشتراکات بین مسلمان  است و هر حزب و گروهی در این مسیر بر طبل تفرقه بکوبد، به اسلام و قرآن خیانت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز مهمترین وظیفه کمیته تقریب مذاهب شناخت نقشه‌های دشمن و جلوگیری از تفرقه‌افکنی در جامعه است، ادامه داد: تقوای دینی و سیاسی در عصر حاضر بسیار پر اهمیت بوده و  کسی که به تقوای دینی و سیاسی عمل کند به اخلاص می‌رسد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست، انقلاب اسلامی را  سرآغاز رهایی مردم از استعمار و استبداد داخل و خارجی  دانست و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی عزت و عظمت برای مردم ایران به ارمغان آورد و زمینه سعادتمندی ملت را در عرصه‌های مختلف فراهم ساخت.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات افزود:‌ انقلاب اسلامی ماهیت نظام سلطه را به چالش کشید از این رو برگزاری مراسمات ایام دهه فجر در بهترین سطح وظیفه ملی است.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه امروز دست‌هایی در کار است که جایگاه مرکز بزرگ و روحانیون و علمای دینی را تضعیف کنند، گفت: در ایام‌الله دهه فجر باید بیشترین نقش را به ماموستایان اهل سنت بدهیم.

 

علی‌اصغر حسینی روشنگری فعالیت‌های مرکز بزرگ و اهتمام این نهاد برای ارتقای جایگاه علمی ماموستایان در قالب برنامه گفتمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیات اندیشه‌ورز در ستاد امر به معروف با حضور اساتید و افراد صاحب‌نظر فعال است که این آمادگی را برای کمک در جهاد علمی که قرار است در ایام دهه فجر ایجاد شود داشته باشیم.