مراسم وداع با دو شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس در سنندج برگزار شد
مراسم وداع با دو شهيد گلگون‌کفن دفاع مقدس در سنندج برگزار شد
با حضور فعال بچه های مسجدی؛

مراسم وداع با دو شهید گلگون‌کفن دفاع مقدس در سنندج برگزار شد

آيين وداع با پيکر شهيد گمنام و پيکر تازه تفحص شده «توفيق احمدي» با حضور اقشار مختلف مردم سنندج از جمله اعضاي کانون هاي مساجد در حسينيه اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 34189 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: در این آیین که بعد از ادای نماز مغرب و عشا در حسینیه شهر سنندج برگزار شد، اقشار مختلف مردم انقلابی اعم از مردم و مسوولان حضور داشتند و مداحان نیز در رثای شهادت مظلومانه این ۲ شهید مرثیه سرایی کردند.

 

شهید گمنام از شهدای جنگ تحمیلی است که در کشور عراق تفحص شده و شهید توفیق احمدی هم در سال ۱۳۶۳ توسط گروهک های ضدانقلاب ربوده شده و در ارتفاعات چهل چشمه دیواندره به طرز فجیعی به شهادت رسیده و اخیرا تفحص شده است.

 

شهید احمدی روز یکم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ به هدف تسویه حساب با یکی از مشتریانش در روستای «نرگسله» عازم این روستا شد و در آنجا گروهک ضدانقلاب وی را به جرم همکاری با جمهوری اسلامی ایران اسیر کرد و پس از سه روز شکنجه وی را وادار به کندن قبرش می‌کند و در این حین او را ناجوانمردانه به گلوله بستند و به شهادت رساندند.

 

روز پنجشنبه آیین تشییع شهید گمنام و شهید توفیق احمدی ساعت ۹:۳۰ صبح از مسجد جامع سنندج تا میدان انقلاب این شهر با حضور مردم برگزار شد، پس از آن شهید گمنام در محوطه صدا و سیمای مرکز کردستان تدفین شد.

 

همچنین مراسم تشییع پیکر شهید توفیق احمدی در شهر سقز برگزار و در گلزار شهدای این شهر تدفین شد.

 

کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و یادمان ۳۹ شهید گمنام نیز در این استان قرار دارد.