گسترش فعالیت های مسجدی از دستاوردهای مهم رویداد ملی فهما است
گسترش فعاليت هاي مسجدي از دستاوردهاي مهم رويداد ملي فهما است

گسترش فعالیت های مسجدی از دستاوردهای مهم رویداد ملی فهما است

گلباغي با اشاره به اجراي سومين دوره از رويداد ملي فهما در سطح کانون هاي مساجد گفت: گسترش فعاليت هاي مسجدي و ايجاد پويايي و نشاط در بين پرورش يافته گان مساجد از مهمترين دستاوردهاي رويداد ملي فهما است.
شناسه خبر : 33730 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» اظهار کرد: رویداد ملی فهما یک حرکت ارزشمند در راستای شناسایی و کشف استعدادهای بچه‌های مسجدی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری است و می توان از این ظرفیت برای تسریع در کشف استعداد بچه‌های مسجدی استفاده کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با تشریح دستاوردهای سه دوره برگزاری رویداد ملی فهما در سطح استان کردستان بیان کرد: شناسایی چهره های برجسنه قرآنی، گسترده شدن فعالیت بین بچه های مسجدی و ایجاد شوق و شور در بین جوانان مسجدی از جمله این دستاوردها بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری رویداد فهما در شناسایی نخبگان و کشف استعداد ها عنوان کرد: اغلب چهره های فعلی و مطرح قرآنی در سطح کشور و استان از کسانی هستند که از دل مسابقات طلوع کرده اند و آنانکه در این جشنواره درخشیده اند همواره در سایر مسابقات سرامد بوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی هنری استان در سطح شهر و روستاها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و انعکاس این فعالیت ها در سامانه بچه‌های مسجد موجب بهتر دیده شدن فعالیت های مسجدی و جایگاه مساجد در سطح جامعه شود.


گلباغی بیان کرد: فعال بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر محله‌ای بیانگر فعال بودن آن محله در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و هر مدیری که فعالیت‌های کانون را در سایت بچه‌های مسجد ثبت کند در واقع رشد و پویایی محله‌ی کانون را به تعریف و تصویر کشیده است.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) سال 88 در سفر به استان کردستان، این استان را سرزمین فرهنگ و هنر نام نهادند، اضافه کرد: بر همین اساس لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای حفظ جایگاه فرهنگی استان تلاش کنند.

 

وی در خاتمه به نقطه عطف فعالیت های رویداد ملی فهما 1400 اشاره و یادآوری کرد: تبادل تجربیات سنوات گذشته، جوان گرایی، وجود جوانان مستعد پرورش یافته مساجد و همکاری و همدلی بیشتر مقامات و مسئولین با ستاد مساجد استان از جمله نقاط عطف سومین رویداد ملی فهما در کردستان است.