شرکت ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد ملی فهما
شرکت ۵۸۴ کانون فرهنگي هنري مساجد کردستان در سومين رويداد ملي فهما
مدیر ستاد فهما کردستان:

شرکت ۵۸۴ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد ملی فهما

گلباغي با تشريح عملکرد سومين رويداد ملي فهما در کردستان گفت: 584 کانون استان در طرح ملي فهما شرکت و از اين تعداد 381 کانون از سامانه بچه هاي مسجد امتياز کسب کرده‌اند.
شناسه خبر : 33178 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۲
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه استان که با موضوع سومین رویداد ملی فهما در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال اخیر در سه مرحله رویداد فهما را اجرا کرده‌ایم که امسال سومین سالگرد اجرای این رویداد ملی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه کردستان در بین استان‌های کشور در راستای اجرای طرح فهما تا روز 13 آذر ماه در ردیف سیزدهمین استان کشور قرار داشت، افزود: تلاش می کنیم تا این رتبه ارتقا یابد.

 

وی با تشریح عملکرد سومین رویداد ملی فهما در کردستان گفت: 584 کانون استان در طرح ملی فهما شرکت و از این تعداد 381 کانون از سامانه بچه های مسجد امتیاز کسب کرده‌اند.

 

گلباغی با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد می توانند تا 20 هزار امتیاز از سامانه بچه های مسجد کسب کنند، افزود: در حال حاضر بالاترین امتیاز در استان 14 هزار امتیاز است.

 

وی اضافه کرد: از بین 26 هزار کانون کشور سه کانون استان شامل کانون امام خامنه‌ای قروه، کانون کنعان سنندج و کانون امام خمینی(ره) دیواندره در این دوره از رقابت فهما رتبه زیر یکصد را کسب کرده‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: رتبه اول استانی نیز مربوط به کانونهای قروه است که با 85 کانون 37 کانون آن دارای بالاترین امتیازات است و پایین ترین رتبه مربوط به سروآباد است.

 

گلباغی تصریح کرد: فهما دارای 12 رواق است که شامل رواق‌های نور و قرآن، کارآفرینی، دانش، کتاب، رسانه، همدلی، سرود و فیلم، فناوری، ترنج یا تولیدات هنری و تجسمی، نمایش و نقد نمایش و همچنین بررسی و ساماندهی است و براساس فعالیت‌های تعریف شده در این رواق‌ها کانون‌های مساجد 35 استان کشور امتیازبندی می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در چند بخش رتبه‌های پائینی داریم و سعی بر این است که بتوانیم رتبه‌های کانون‌ها را در رواق‌ها بالا ببریم، اعلام کرد: قریب به سه هزار نفر از اعضای کانون های مساجد کردستان در سامانه بچه‌های مساجد فعالیت دارند.

 

وی به جشنواره مدهامتان پرداخت و گفت: جشنواره مدهامتان نیز برای اعضای کانون‌های مساجد استان در حال برگزاری است که اعضا می توانند تا پایان آذر ماه در این جشنواره شرکت کنند.

 

گلباغی عنوان کرد: سه هزار مکان مذهبی در استان داریم که تاکنون در ۶۱۲ مکان توانسته‌ایم کتابخانه و کانون ایجاد کنیم که از این تعداد ۴۳۳ مورد در مناطق روستایی است و به دلیل کمبود جمعیت در مناطق روستایی امکان ایجاد کانون براساس دستورالعمل‌های ایجاد کانون وجود ندارد.

 

وی به کمک‌های مومنانه انجام شده نیز اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا توسط کانون‌های مساجد در ۱۲ مرحله  کمک مومنانه بین کانون‌ها و افراد بی‌بضاعت توزیع شده است.

 

وی به برنامه‌های در دست اقدام کانون‌های مساجد پرداخت و اذعان کرد: در گام دوم انقلاب توجه به دو مولفه جوانگرایی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را در دست اقدام داریم که در این راستا با حوزه هنری، بهداشت و در مان و هلال احمر تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است.