120 کانون فرهنگی هنری در استان کردستان سال گذشته مجوز الکترونیک دریافت کردند
120 کانون فرهنگي هنري در استان کردستان سال گذشته مجوز الکترونيک دريافت کردند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان:

120 کانون فرهنگی هنری در استان کردستان سال گذشته مجوز الکترونیک دریافت کردند

گلباغي با بيان اينکه تعداد کانون‌هاي داراي مجوز الکترونيکي کردستان به نسبت کانون‌هاي استان کم است، از مديران مسئول کانون هاي مساجد خواست با ارتقاي فعاليت‌هاي خود بتوانند نسبت به دريافت مجوز فعاليت کانون اقدام کنند.
شناسه خبر : 32892 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: کامل گلباغی در گردهمایی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سنندج که با موضوع تشریح برنامه‌های سامانه بچه‌های مسجد در اجرای سومین رویداد ملی فهما در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 612 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر و روستاهای استان فعالیت دارند که از این تعداد سال گذشته 120 کانون مجوز الکترونیکی دریافت کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه کانون‌های دارای مجوز در سال جاری سرانه دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی هنری شهر و روستاهای استان با افزایش عضو، ثبت آثار در سامانه فهما و ارائه گزارش کار فعالیت خود را ارتقا ببخشند.

 

وی با بیان اینکه تعداد کانون‌های دارای مجوز الکترونیکی کردستان به نسبت کانون‌های استان کم است، از مدیران مسئول کانون های مساجد خواست با ارتقای فعالیت‌های خود بتوانند نسبت به دریافت مجوز فعالیت کانون اقدام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اضافه کرد: سامانه فهما گامی در راستای ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد است و باید کانون‌ها فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند تا فعالیت‌هایشان بهتر و بیشتر دیده شود.

 

گلباغی با بیان اینکه سامانه فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) گامی نوین در راستای ارتقا و بهتر دیده شدن فعالیت کانون مساجد است، افزود: تمامی فعالیت‌های رویداد فهما ۱۴۰۰ با شعار «به توان مردم» در بستر سامانه بچه‌های مسجد برگزار می شود و بر اساس اصول و سیاست‌ها و سند تحول کانون‌های مساجد کشور و با توجه به شرایط، قابلیت‌ها و مقدورات محلی، کارکردهای اقتضایی و فعالیت‌های خودجوش و استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین، رسانه ها طراحی شده است که طی آن عرصه‌های اصلی اقدام و فعالیت کانون‌ها مشخص شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مدهامتان بیان کرد:  جشنواره «مُدهامتان» بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار می‌شود.

 

گلباغی از مهم‌ترین تغییرات این دوره از جشنواره را ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان اعلام و اضافه کرد: در دوره چهاردهم، رشته نقاشی را برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه شد که امسال نیز در تقسیم‌بندی رشته‌ها نقاشی با محتوای قرآنی در رواق هنرهای تجسمی گنجانده شده است.

 

وی با بیان اینکه در این دوره سه رده سنی زیر هفت سال، ۷ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال پیش بینی شده است، گفت: رشته‌ها از ۹ محور به ۱۰ محور افزایش یافته که این امر فرصت بهتری را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می‌کند.