مراسم شبی با شهدا و وداع با پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» در سنندج برگزار شد
مراسم شبي با شهدا و وداع با پيکر مطهر شهيده «فاطمه اسدي» در سنندج برگزار شد

مراسم شبی با شهدا و وداع با پیکر مطهر شهیده «فاطمه اسدی» در سنندج برگزار شد

مراسم شبي با شهدا و وداع با پيکر مطهر شهيده فاطمه اسدي با حضور جمعي از مسئولان و مردم شهيدپرور سنندج در کانون شهيد ورمقاني مهديه اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 32214 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مراسم شبی با شهدا؛ وداع با پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی دوشنبه شب ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مهدیه سنندج برگزار شد.

 

در این مراسم قاریان به قرآئت قرآن و خدام بارگاه رضوی نیز به مرثیه‌خوانی مداح اهل بیت(ع) و روضه‌خوانی پرداختند.


کشور محمودی دختر و تنها بازمانده شهیده فاطمه اسدی مهمان ویژه مراسم بودند که مورد تجلیل خدام‌ بارگاه منور رضوی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان قرار گرفت.


حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان در این مراسم با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت یاد و خاطر شهیده فاطمه اسدی اظهار کرد: شهیده فاطمه اسدی از قوم ظالمان برائت جست و ۳۷ سال پیش بخاطر اینکه ضدانقلاب را همراهی نکرد مظلومانه به شهادت رسید.


وی با بیان اینکه شهیده فاطمه اسدب نمونه بارز مجاهدت، ایثار و ازخودگذشتگی است، بیان کرد: عفت، حیا و وفاداری از ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگوار بود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه شهدا و حافظ خون آنها در استان باشیم.

 

پیکر شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی شهیده تفحص شده کشور 25 ابان ماه در سنندج تشییع شد و ۳۷ سال چشم انتظاری برای مردمان این دیار و خانواد‌ه‌اش پایان یافت.

 

بانوی شهیده‌ای که سال 1363 توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تفحص در 17 آبان 1400، به تهران منتقل و ‌پس از اقامه نماز جمعه تهران، در جمع نمازگزاران تشییع شد.

 

پیکر این بانوی بزرگوار همچنین در شهرهای قم و مشهد نیز تشییع و 25 ابان نیز در میان مردم خونگرم و شهیدپرور سنندج تشییع و در کنار مرقد بی بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) در سنندج تدفین و آرام گرفت.