جلسه آموزشی توجیهی رویداد ملی فهما 1400 در قروه برگزار شد
جلسه آموزشي توجيهي رويداد ملي فهما 1400 در قروه برگزار شد

جلسه آموزشی توجیهی رویداد ملی فهما 1400 در قروه برگزار شد

جلسه آموزشي توجيهي مديران مسئول کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان قروه با هدف تشريح رويداد ملي فهما 1400 با حضور رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان، کارشناس مسئول ساماندهي ستاد فهما کردستان برگزار شد.
شناسه خبر : 32079 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان کردستان: «مهدی ده ده جانی» در این جلسه آموزشی توجیهی اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور مشارکت، دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح‌بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام، انگیزه‌بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور  «سومین رویداد ملی فهما» را پس از تجربه برگزاری «اولین رویداد ملی فهما» در سال 1398 و «طرح ملی ایران قوی» در سال 1399 برگزار می‌کند.

 

کارشناس مسئول ساماندهی ستاد فهما کردستان ادامه داد: این رویداد بر اساس اصول و سیاست‌ها و سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با توجه به شرایط، قابلیت‌ها و مقدورات محلی، کارکردهای اقتضایی و فعالیت‌های خودجوش و استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین، رسانه‌ها و مراکز رشد طراحی شده است که طی آن عرصه‌های اصلی اقدام و فعالیت کانون‌ها مشخص شده است و کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند بر اساس  ریل‌گذاری و  ابزارسازی انجام شده  در بستر فضای مجازی در دو محور جغرافیای فرهنگی و تخصصی وضعیت خود نسبت به سایر کانون‌ها در زمینه‌های مختلف را سنجش نماید.

 

وی ادامه داد:  اگر کانون های مساجد استان در رویداد فهما همکاری و همراهی داشته باشند و فعالیت خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند، هم سطح استان در ارزیابی ها بالا می رود و هم اعتبارات خوبی نصیب کانون ها می شود.

 

کارشناس مسئول ساماندهی ستاد فهما کردستان تأکید کرد: کانون ها برنامه ها و فعالیت های گسترده ای در حوزه های متعدد نظیر کاهش آسیب های اجتماعی، مواسات و همدلی، کتاب و کتابخوانی، سرود و غیره و بخش های تخصصی دارند که با ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد می توانند امتیاز بالایی را کسب کنند.

 

ده ده جانی یادآوری کرد: امیدواریم با برگزاری جلسه مذکور به سوالات کانون ها در این حوزه پاسخ داده شود و کانون های مساجد تا پایان آذر ماه که آخرین مهلت ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد است، اهتمام لازم را داشته باشند زیرا ملاک حمایت مالی از کانون های مساجد هم ثبت فعالیت ها در این سامانه است.

 

در ادامه جلسه کارشناس مسئول ساماندهی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به آموزش نحوه کار و نحوه ارسال گزارش فعالیت‌های کانون‌ها بر روی سامانه فهما برای شرکت در رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) پرداخت.