جلسات سنتی مساجد به بخش‌های مسابقه مدهامتان اضافه شد
جلسات سنتي مساجد به بخش‌هاي مسابقه مدهامتان اضافه شد
در پانزدهمین دوره برگزاری؛

جلسات سنتی مساجد به بخش‌های مسابقه مدهامتان اضافه شد

گلباغي با اشاره به اعلام فراخوان پانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامتان در بين اعضاي کانون هاي مساجد کردستان، گفت: جلسات سنتي مساجد به بخش‌هاي مسابقه مدهامتان اضافه شد.
شناسه خبر : 31809 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: جشنواره قرآنی مدهامتان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار می‌شود.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان ادامه داد: فراخوان این دوره از مسابقات مدهامتان از 7 آبان در بین اعضای کانون های مساجد اعلام شد و از مهمترین تغییرات در این دوره ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته و در دوره چهاردهم، رشته نقاشی را برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه شد، عنوان کرد: امسال نیز در تقسیم‌بندی رشته ها نقاشی در رواق هنرهای تجسمی گنجانده و مقرر شد برای آن محتوای قرآنی نیز در نظر گرفته شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان درباره بخش های افزوده شده به این مسابقات بیان کرد: بخش جلسات سنتی مساجد و کانون های مساجد به منظور استعدادیابی نیز به این مسابقات به عنوان یک رشته اصلی افزوده شده است و حتی کودکان زیر هفت سال می توانند در این بخش شرکت کنند.

 

گلباغی با بیان اینکه در این دوره سه رده سنی زیر هفت سال، 7 تا 16 و 16 تا 30 سال پیش بینی شده است، گفت: رشته ها از 9 محور به 10 محور افزایش یافته که فرصت بهتری را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد برگزار می شود افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است اما ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و حائز امتیاز بیشتری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است، گفت: در فاز ورودی بعد از تایید مدیر کانون آثار ارزیابی می شود و فعالیت های استانی در قالب تیم های داوری هر استان به صورت مجزا بررسی می شوند و بعد از این مرحله، آثار برتر در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود تا نهایتا در ستاد مرکز داوری های نهایی در مرحله ملی صورت بگیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه درباره ثبت نام هم این دوره تفاوت هایی با دوره قبل دارد، گفت: سال گذشته به ازای ثبت نام هر 10 نفر از اعضا در این جشنواره 600 امتیاز به کانون فرهنگی هنری تعلق می گرفت اما امسال برای این مسابقات، یک بخش اضافه هم در نظر گرفته شده و هر کانونی به ازای نفرات مازاد این 10 نفر، امتیاز اضافه تر نیز می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان اخرین مهلت شرکت در این مسابقات را 30 آذرماه اعلام و اضافه کرد: نفرات برتر مرحله استانی ۹ الی ۱۵ دی معرفی و نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می شود راه پیدا می کنند.

 

گلباغی، ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی برشمرد.