برگزاری جشن‌های مولودی‌خوانی با همراهی بچه‌های مسجدی در کردستان
برگزاري جشن‌هاي مولودي‌خواني با همراهي بچه‌هاي مسجدي در کردستان

برگزاری جشن‌های مولودی‌خوانی با همراهی بچه‌های مسجدی در کردستان

گلباغي با اشاره به نقش آفريني اعضاي کانون هاي مساجد کردستان در برنامه هاي گراميداشت هفته وحدت گفت: جشن‌هاي مولودي‌خواني با همراهي بچه‌هاي مسجدي در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان برگزار شد.
شناسه خبر : 31392 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: کامل گلباغی با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: کانون‌های مساجد استان در سطح شهر و روستاهای استان به مناسبت هفته وحدت برنامه‌های متنوع برگزار کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به وجود بیش از 600 کانون فرهنگی هنری در استان استان گفت: این کانون‌ها در ایام ماه مولود و هفته وحدت برنامه دف‌نوازی، مولودی خوانی، محافل و کلاس‌های قرآنی برگزار کردند و در برنامه های جشن این ایام حضوری فعالانه داشتند.

 

وی ادامه داد: هر ساله در ماه مولود و هفته وحدت برنامه‌های گسترده‌ای توسط کانون‌های مساجد و بچه‌های مسجدی در سطح شهر و روستاهای استان برگزار می‌شود و با استفاده از ظرفیت مساجد جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود و امسال نیز برای حفظ رعایت حال عموم مردم جشن‌های ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت در فضای باز و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: برگزاری همایش تجلیل از نخبگان فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در هفته وحدت از جمله اقداماتی بود که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برگزار شد.

 

گلباغی اضافه کرد: گرچه کرونا منجر به کاهش برنامه‌ها در فضای مساجد شد اما همچنان از ظرفیت مساجد برای پیشبرد اهداف کانون‌های فرهنگی هنری و همچنین تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی استفاده می‌شود.

 

وی حضور کودکان و نوجوانان در این محافل را ارزشمند دانست و بیان کرد: حضور کودکان در محافل معنوی موجب توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه شده و زمینه پرورش افرادی مبتنی بر آموزه‌های دینی را فراهم می‌آورد.