کانون‌های مساجد زمینه‌ساز رشد بینش فرهنگی بین نسل جوان/فعالیت 612 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان کردستان
کانون‌هاي مساجد زمينه‌ساز رشد بينش فرهنگي بين نسل جوان/فعاليت 612 باب کانون فرهنگي هنري در مساجد استان کردستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان:

کانون‌های مساجد زمینه‌ساز رشد بینش فرهنگی بین نسل جوان/فعالیت 612 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان کردستان

گلباغي با تبريک 19 مهر، سالروز بيانات مقام معظم رهبري در مورد کانون‌هاي مساجد، اين مراکز را زمينه‌ساز بينش فرهنگي جوانان دانست و افزود: 612 باب کانون در استان کردستان فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 31042 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

«کامل گلباغی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی فعالیت می کنند، اظهار کرد: هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند؛ در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اهداف و سیاست های راه اندازی کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و افزود: تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ مردمی از مهمترین اهداف کانون های مساجد است.

 

گلباغی، زمینه‌سازی‌ برای‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد برشمرد.

 

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان مساجد استان را ظرفیت موثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

 

گلباغی با تاکید بر فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی اعضا از طرق مختلف آموزشی و فرهنگی در سطح کانون های مساجد یادآوری کرد: زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر نکات و برنامه های بسیار مهمی است که کانون های مساجد باید آن را مد نظر قرار دهند.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در حال حاضر 612 کانون در سطح استان فعال است و تا پایان سال جاری این رقم افزایش خواهد داشت.

 

گلباغی اعلام کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطخ شهر و روستاهای استان فعالیت دارند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و دینی، برنامه‌های مناسبتی، فعالیت‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه قریب به 30 هزار نفر در کردستان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است، افزود: یازده هزار نفر نیز در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پرداخت و گفت: این شاخص‌ها در هشت زمینه و 39 مورد فعالیت از جمله قرآن، سرود، تئاتر، دهه کرامت، امر به معروف و نهی از منکر و غیره دسته بندی شده است.