بانوان با تأسی از سیره زینب کبری(س) در فرهنگ‌سازی و تربیت نسل انقلابی اهتمام ورزند
بانوان با تأسي از سيره زينب کبري(س) در فرهنگ‌سازي و تربيت نسل انقلابي اهتمام ورزند
استاد حوزه علمیه استان کردستان؛

بانوان با تأسی از سیره زینب کبری(س) در فرهنگ‌سازی و تربیت نسل انقلابی اهتمام ورزند

کبودي در جريان برگزاري وبينار ويژه اربعين حسيني در استان کردستان، با اشاره به نقش و جايگاه حضرت زينب(س) در کربلا گفت: بانوان با تأسي از از آن حضرت در فرهنگ‌سازي و تربيت نسل انقلابي اهتمام ورزند.
شناسه خبر : 30674 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: ژیلا کبودی، در این وبینار با اشاره به نقش حضرت زینب (س) و بانوان در ماندگاری قیام عاشورا اظهار کرد: قیام عاشورا تاثیر شگرفی در بیداری مسلمانان داشته و در این میان نقش حضرت زینب (س) در ماندرگاری این قیام بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، مدرس حوزه در استان کردستان ادامه داد: سخنان کوبنده حضرت زینب (س) در مقابل یزید لرزه بر پیکر وی فرو آورد و ایشان نمونه بارز از شهادت و شجاعت بودند.

 

وی با بیان اینکه زنان در فرهنگ سازی و تربیت نسل انقلابی متعهد جایگاه ویژه ای دارند، افزود: فصاحت و بلاغت کلام، افشاگرای علیه یزد و یزیدیان، قدرت استدلال، صبر و مدیریت نفس از ویژگی‌های بارز حضرت زینب در ماندگاری قیام عاشورا است.

 

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث، مدرس حوزه در استان کردستان با اشاره به نقش بانوان و دختران در جامعه عنوان کرد: حضور و مشارکت زنان در کارهای اجتماعی با تاسی از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگو، خنثی کننده تبلیغات سو علیه زنان مسلمان است.

 

کبودی از حضرت زینب (س) به مثابه زنی یاد کرد که حافظ حدود الهی و پایه عفاف و متانت زن مسلمان در اسارت یزید بود و افزود: دختران و زنان ما نیز باید با تاسی از این بزرگ بانوی جهان اسلام نقش افرینی و الگوسازی کنند.