حلقه وصل زمان ظهور لبیک‌گویی به زیارت اربعین است
حلقه وصل زمان ظهور لبيک‌گويي به زيارت اربعين است
استاد حوزه علمیه در استان کردستان:

حلقه وصل زمان ظهور لبیک‌گویی به زیارت اربعین است

مدرس حوزه در استان کردستان با بيان اينکه شهادت امام حسين (ع) راه پيروزي قيام امام عصر است، گفت: حلقه وصل زمان ظهور لبيک گويي به زيارت اربعين است.
شناسه خبر : 30672 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: حجت الاسلام وحید احمدی در سلسه وبینارهای اربعین حسینی که امروز یکشنبه 4 مهر ماه سال جاری در بستر فضای مجازی و سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تنها امامی که زیارت اربعین دارد، ابا عبدالله الحسین (ع) است و محب اهل بیت کسی است که پایبند و تقید به زیارت اربعین است.

وی با اشاره به تاثیرات قیام عاشورا بر قیام های مختلف دنیا افزود: قیام عاشورا تاثیرات عمیقی بر دنیا گذاشت و سایر قیام های مختلف و انقلاب های دنیا متاثر از قیام عاشورا است.

سخنران و مدرس حوزه در کردستان، انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی در کشورهای مختلف و محور مقاومت را متاثر از قیام عاشورا دانست و ادامه داد: در بعد سیاسی زیارت اربعین می بینیم که 25 میلیون انسان عاشق اهل بیت از قاره های مختلف در یکجا جمع می شوند تا نماد عینی حبل الله باشند.

حجت الاسلام احمدی همچنین گفت: تمام دشمنی های استکبار و داعش تفکری که دنیای غرب و صهیونیسم آن را به وجود آورد، به خاطر بینش ابا عبدالله الحسین و تاسی محور مقاومت از فرهنگ امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) در جوامع اسلامی، راه به جایی نبرده است و همواره محکوم و شکست خورده است.

این استاد حوزه در ادامه امام حسین (ع) را مصداق ثارالله عنوان و اضافه کرد: عنایت و توجه خاص خداوند به واقعه کربلا موجب انتخاب سرور و سالار شهیدان برای این قیام بود و اباعبدالله الحسین در بستر زمان و مکان این قیام را انجام دادند و با نثار خون خود و یاران باوفایش قیام عاشورا در جهان هستی ماندگار کردند و نشان دادند حق علیه باطل پیروز است.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) راه پیروزی قیام امام عصر است، افزود: این مبدا تا مقصد یک نمودار است که بشریت باید آن را طی کند و حلقه وصل زمان ظهور لبیک گویی به زیارت اربعین است.

مدرس حوزه در کردستان با اشاره به ویژگی های منتظران واقعی عنوان کرد: در فرهنگ انتظار منتظر واقعی کسی است که از خودسازی شروع کرده باشد و به جهان شناسی برسد و در زیارت اربعین خودسازی فردی با شور حماسه و شعور حسینی آمیخته است و کسی که این راه را طی کرده باشد قطعا این درجه رسیده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در اربعین حسینی به ندای امام زمان لبیک می گویم، تاکید کرد: در اربعین حسینی امده ایم تا بگویم در رکان ائمه اطهار هستیم و زیر پرچم دین و الله ندای وحدت و یکپارچگی و دفاع از مظلوم سر می دهیم.

به گفته وی، یزیدیان زمان بیش از هر چیز دیگری از اتحاد و یکدستی و مشت های گره کرده مسلمانان می ترسند و پیام فرهنگی اربعین این است که خرده فرهنگ را کنار بگذاریم و در امتی واحد زیر پرچم ثارالله به یک فرهنگ واحد برسیم و منیت ها را کنار بگذاریم و به من واحد یعنی حسینی بودن برسیم.

وی خاطر نشان کرد: هر زائر در اربعین حسینی وقتی وارد کربلا می شود نماینده ملت خودش است و در این روز از همه ملت ها صدای واحد به گوش می رسد و آن امام حسین (ع) صدای رسا در گوش تاریخ است.

حجت الاسلام احمدییادآوری کرد: دشمنان ما خیال کردن با کشتن حاج قاسم سلیمانی می توانند ما را شکست بدهند اما محبان اهل بیت در اربعین نشان می دهند که با نور خدا نمی شود درافتاد و این مکتب چشمه جوشان است.

وبینار ویژه اربعین حسینی با هدف ترویج و گسترش آموزه های حسینی با عنوان «شاخصه های بانوان اربعینی-اربعین حسینی (ع» توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کردستان برگزار شد.