تربیت چهار حافظ کل قرآن در دارالتحفیظ و کانون نبی اکرم(ص) سنندج
تربيت چهار حافظ کل قرآن در دارالتحفيظ و کانون نبي اکرم(ص) سنندج

تربیت چهار حافظ کل قرآن در دارالتحفیظ و کانون نبی اکرم(ص) سنندج

ماموستا احسن ميرزايي، از تربيت چهار حافظ کل قرآن کريم در دارالتحفيظ کانون فرهنگي هنري نبي اکرم شهرستان سننندج خبر داد.
شناسه خبر : 30426 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: ماموستا احسن میرزایی، مدیرکانون فرهنگی هنری و دارالتحفیظ نبی اکرم(ص) شهرستان سنندج با اشاره به اینکه این دارالتحفیظ از سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در دو سال اخیر 40 نفر از برادران در این دارالتحفیظ ثبت نام کردند که از این تعداد 20 نفر بصورت شبانه‌روزی در کلاس‌های این دارالتحفیظ حضور یافتند.
 
وی اظهار کرد: چهار حافظ کل قرآن کریم، سه حافظ بیست جزء و سه حافظ ده جزء قرآن کریم و مابقی قرآن‌آموزان از ده تا سه جزء قرآن کریم در این دارالتحفیظ تعلیم و تربیت یافته‌اند.
 
مدیرکانون فرهنگی هنری و دارالتحفیظ نبی اکرم(ص) شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: دارالتحفیظ امام جزری تاکنون در بخش برادران فعالیت داشته و در آینده نزدیک نیز برای بانوان نیز دوره‌های حفظ قرآن کریم برگزار خواهد کرد.
 
ماموستا میرزایی اضافه کرد: تمامی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی این دارالتحفیظ رایگان بوده و با کمک خیرین اداره می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه پذیرش در کلاس‌های آموزشی دارالتحفیظ به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد، اضافه کرد: دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم می‌توانند در این دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم حضور یابند و در صورت حضور شبانه‌روزی در دالتحفیظ، این دانش‌آموزان در مدارس نزدیک دارالتحفیظ برای ادامه تحصیل ثبت نام خواهند شد.
 
مدیر دارالتحفیظ امام جزری سنندج اضافه کرد: مراسم پایان دور اول این دالتحفیظ در سنندج برگزار شد و دور دوم آموزش‌های قرآنی نیز از مهرماه آغاز می‌شود.
 
گفتنی است، ماموستا میرزایی مدیرکانون فرهنگی هنری و دارالتحفیظ نبی اکرم(ص) شهرستان سنندج بیش از یک دهه نیز بعنوان مدیر کانون فرهنگی نبی اکرم(ص) در شهرک پردیس سنندج فعالیت داشته و دارد و هم‌اکنون نیز با همراهی بچه‌های مسجدی دوره‌های مختلف قرآنی و فعالیت‌های خیرخواهانه از جمله تامین و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان را دنبال می‌کند.