برگزاری همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد در دیواندره
برگزاري همايش معتمدين، بزرگان و ارکان مساجد در ديواندره
با تجلیل از مدیران کانون های مساجد؛

برگزاری همایش معتمدین، بزرگان و ارکان مساجد در دیواندره

همايش معتمدين، بزرگان و ارکان مساجد در راستاي تحقق نقش محله اسلامي، امروز با رعايت پروتکل هاي بهداشتي در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ديواندره برگزار شد.
شناسه خبر : 29924 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۳
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان کردستان: رئس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ديواندره در اين مراسم اظهار کرد: مسجد مرکز آرامش و وحدت مسلمانان است و حضور نمازگزار در مسجد افزون بر برکات معنوي، عبادي و آثار روحي و اخلاقي آثار علمي، اجتماعي  و سياسي ارزشمندي دارد.

امجد افصحي با تاکيد بر احيا کارکردهاي مساجد عنوان کرد: مسجد از صدر اسلام تا کنون کارکردهاي زيادي داشته است و لازم است همچنان امروز نيز اين کارکردها حفظ و در راستاي احياي آنها بيش از پيش تلاش کرد.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش افزود: اين همايش با هدف احياي نقش محوري مساجد و لزوم توجه هرچه بيشتر به نقش مسجد در ايجاد اتحاد و وحدت اسلامي برگزار شد.

امام جمعه ديواندره نيز در اين همايش عنوان کرد: جامعه اسلامي مسجد محور است و بايد از مسجد به عنوان پايگاهي اجتماعي براي تحقق اهداف اسلامي بهره گيرد.

ماموستا جلال مرادي با اشاره به اينکه هم‌اکنون در دوران اپيدمي کرونا قرار داريم و فعاليت و تجمعات در مسجد کاهش يافته است، افزود: اعتلاي مساجد و سرو سامان دادن به فضاي فرهنگي مساجد و ايجاد فضايي آکنده از معنويت در آنها ضروري است.