فعالان ارکان مساجد سنندج تجلیل شدند
فعالان ارکان مساجد سنندج تجليل شدند
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مساجد؛

فعالان ارکان مساجد سنندج تجلیل شدند

فعالان ارکان مساجد شهرستان سنندج به مناسبت گراميداشت روز جهاني مساجد در مراسمي با حضور مسئولان استان و اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کردستان در مسجد حضرت خديجه (س) سنندج تجليل شدند.
شناسه خبر : 29770 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان کردستان: کامل گلباغي در همايش معتمدين، بزرگان، ائمه جمعه و ارکان مساجد که به مناسبت روز جهاني مساجد و به منظور تجليل از فعالان ارکان مساجد برتر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مسجد حلقه وصل زمين و آسمان است و با سجده در برابر عظمت حق تعالي انسان را به اوج بندگي و کمال انساني و عزت جاودانه مي‌رساند.
 
مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کردستان افزود: مسجد به عنوان اولين مرکز حکومت اسلامي قرار گرفت تا تکامل و سعادت بشر را در همه ابعاد فرهنگي، اجتماعي، سياسي، علمي، اقتصادي و غيره در سايه هدايت‌ها و رهبري‌هاي برگزيده باري‌تعالي، حضرت خاتم الانبيا به ارمغان آورد.
 
وي خاطرنشان کرد: آنگونه که مسجد مهمترين پايگاه سياسي، فرهنگي، اجتماعي، ديني و اعتقادي انقلابيون در نهضت عاشورايي حضرت امام (ره) و سنگر اجتماعات عظيم و رفيع رزمندگان جبهه توحيد در هشت سال دفاع مقدس بوده است امروز نيز اين بيت جامع الاطراف الهي سنگر بزرگ اجتماعات رزمندگان جبهه نرم اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اعتقادي اسلام در برابر کفار و استکبار جهاني است.
 
گلباغي اضافه کرد: مسجد پايگاهي است که سعادت دنيا و آخرت را به دلدادگان خود تضمين مي‌کند و بسيجيان پايگاه‌هاي بسيج به عنوان مجاهدان  عرصه جهاد کبير و رزمندگان با بصيرت جبهه نرم، مساجد را مرکز هدايت، حمايت و خدمات مومنانه به آحاد جامعه قرار داده‌اند تا از جايگاه رفيع آن به عنوان اولين مرکز فرماندهي حکومت اسلامي صيانت و حفاظت شود.
 
 حسن عسگري فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سنندج در مراسم تجليل از ائمه جمعه و ارکان انون‌هاي مساجد برتر شهرستان سنندج که به مناسبت روز جهاني مساجد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از خلقت انسان رشد و تکامل معنوي انسان است و راه رسيدن اين تکامل عبادت پروردگار متعال است.
 
وي افزود: عبادت مسير تکامل انسان است و مساجد بهترين مکان و پايگاه براي عبادت پروردگار است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سنندج بيان کرد: مسجد در تامين امنيت فردي و اجتماعي جامعه نقش دارد و امنيت و آرامش را در جان و نهاد افراد جامعه تثبيت مي کند و براي رسيدن به اين امنيت روش‌هايي وجود دارد که تقويت روحيه معنوي و ارتقاي سطح معنوي جامعه از اين روش‌ها است.
 
عسگري با اشاره به اينکه مساجد مي‌تواند مکان موثري براي پر کردن اوقات فراغت افراد به ويژه نوجوانان و جوانان باشد، خاطرنشان کرد: ريشه کن کردن ناهنجاري‌هاي اخلاقي، بازدارندگي جامعه از جرم و جنايت و تربيت همسايگان سالم نيز از ديگر کارکردهاي مساجد به شمار مي‌رود.
 
وي با بيان اينکه مسجد مي‌تواند خلاء‌هاي مادي و معنوي جامعه را پر کند، اضافه کرد: مسجد در عصر پيامبر اکرم(ص) نقش‌هاي زيادي ايفا مي‌کرد که اجراي آموزش‌هاي نظامي و ديني و آماده سازي براي جهاد در راه خدا در مساجد از جمله اين نقش‌ها بود.
 
روز جهاني مساجد يادآور اقدام شيطاني صهيونيست در به آتش کشيدن قبله اول مسلمين است که ضمن محکوم کردن اين اقدام خبيث با تاسي از ولي امر مسلمين آن را به عنوان يوم الله و نقطه عطف دفاع از ارزش‌هاي اسلامي در مقابله با هجمه‌هاي کفار صهيونيستي گرامي مي‌داريم.

در اين مراسم از ارکان مساجد برتر شهرستان سنندج تجليل شد.