پنج شهر کردستان میزبان بیرق امام رضا(ع) هستند
پنج شهر کردستان ميزبان بيرق امام رضا(ع) هستند
با استقبال اعضای کانون های مساجد؛

پنج شهر کردستان میزبان بیرق امام رضا(ع) هستند

همزمان با دهه کرامت کارون رضوي « زير سايه خورشيد» وارد سنندج و پنج شهر استان کردستان شد که حضور اعضاي کانون هاي مساجد اين شهرستان ها در استقبال از بيرق رضوي قابل توجه است.
شناسه خبر : 28364 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۵
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: مدیر کاروان رضوی در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک دهه کرامت و مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: بیرق امام رضا(ع) برای چهاردهمین سال است که در قالب برنامه‌های زیر سایه خورشید میهمان مردم در شهرهای مختلف کشور می‌شود.

 

حسین اسدی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال همزمان 65 کاروان از مشهد به سراسر کشور اعزام شده‌اند، افزود: این کاروان‌ها در سراسر کشور حضور یافته‌اند و در کاروان کردستان یک کفشدار، یک نفر دریان، یک مداح و یک مبلغ به همراه مدیر حضور دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های استان‌های کشور در قالب تیم پنج نفره هستند که در شهرهای مختلف استان‌های کشور حضور می‌یابند و به مدت پنج روز مهمان مردم استان فرهنگی کردستان هستند.

 

وی با بیان اینکه موسسه جوانان آستان قدس به عنوان ستاد مرکزی به عنوان متولی این برنامه است و در استان‌ها یک تشکل محوری متولی این برنامه است که در استان کردستان امسال سومین سالی است که کانون جوانان شهید ورمقانی عهده‌دار برگزار این جشن‌ها هستند.

 

مدیر کاروان رضوی، فضای کردستان را فضای همدلی، دوستی و همراهی دانست و بیان کرد: دبیرخانه کانون‌های رضوی کردستان همکاری صمیمانه‌ای دارند و برنامه‌های منظمی در این راستا پیش می‌رود.

 

اسدی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان، غبارروبی شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از کادر درمان، دیدار با خانواده محرومین دیدار و اعهدای بسته‌های معیشتی، دیدار با علمای اهل سنت و تجلیل از تولیدکنندگان و کشاورزان از جمله برنامه‌هایی است که در استان کردستان پیش خواهد رفت.

 

وی بیان کرد: برگزاری مراسم شب شعر رضوی، حضور در جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر با عنوان دختر ماه و غبارروبی مزار هاجره خاتون از دیگر برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

 

مدیر کاروان رضوی اضافه کرد: در پنج شهرستان دهگلان، قروه، بیجار، کامیاران و سنندج کاروان زیر سایه خورشیدحضور خواهد یافت و برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

 

اسدی با اشاره به اینکه این کاروان موجب تعاملات فرهنگی با استان‌ها خواهد شد، اضافه کرد: تعامل با مجموعه‌های مردمی موجب اجرای برنامه‌های مختلف می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا طبق مصوبه شورای امنیت ملی درهای حرم بسته شد، تصریح کرد: گرچه روزهای سختی برای مردم بود اما این تعطیلی فرصتی را پیش آورد تا با مدیریت تولیت امام رضا(ع) شاهد بازسازی ضریح مطهر، نورپردازی حرم،  باشیم که با 194 نفر ساعت کار شبانه‌روزی به نتیجه رسید.

 

مدیر کاروان رضوی، از توزیع یک میلیون 800 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کشور خبر داد و بیان کرد: برپایی سفره مهربانی در سراسر کشور، توزیع یک میلیون غذای گرم در حاشیه شهر مشهد، توزیع یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی و یک میلیون ماسک بین نظام سلامت و همراهی خادم یاران سلامت جهادی با کادر درمان در بیمارستان‌ها از جمله اقدامات آستان قدس رضوی بود که در ایام کرونا انجام شد.

 

اسدی اعلام کرد: در سال‌های قبل از شیوع کرونا پنج سال سابقه اعزام کارون رضوی به 27 کشور مختلف وجود داشت اما با شیوع کرونا این امر امکانپذیر نیست.

اعضای کانون های مساجد کردستان از کاروان زیر سایه خورشید استقبال کردند.