اجرای طرح حفظ چهل موضوع قرآنی در کانون‌های فهمای استان کردستان برگزار می‌شود
اجراي طرح حفظ چهل موضوع قرآني در کانون‌هاي فهماي استان کردستان برگزار مي‌شود

اجرای طرح حفظ چهل موضوع قرآنی در کانون‌های فهمای استان کردستان برگزار می‌شود

گلباغي از اجراي طرح حفظ چهل موضوع با مفاهيم قرآني در سطح استان خبر داد و گفت: اين طرح به صورت برگزاري کلاس هاي قرآني در شب هاي جمعه در منازل متربيان در سطح استان اجرا مي شود.
شناسه خبر : 27705 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان: «کامل گلباغی» در نشست هماهنگی با نخبگان قرآنی و مدیران موسسات فعال قرآنی و جمعی از امامان جمعه و جماعات مساجد استان که با حضور مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر برگزار شد، گفت: تشکیل و برگزاری کلاس های قرآن در مساجد و مکتب خانه های شهرها و روستاهای استان از قدیم الایام باب بوده است آموزش قرآن از سوی امام جمعه و جماعات و با حضور بچه ها و علاقمندان به روخوانی قرآن برگزار می شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اجرای طرح حفظ چهل موضوع قرآنی در کردستان افزود: در راستای اجرای این طرح جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم در شب های جمعه در منازل با حضور خانواده ها برگزار می شود که در کناز این آموزش ها حفظ چهل موضوع قرآنی نیز به قرآن آموزان جهت حفظ ارائه می شود.

 

وی اضافه کرد: این برنامه آموزشی در راستای پرکردن اوقات فراغت بچه ها و علاقمندان به روخوانی قرآنی کریم اجرا می شود و مربیان کانون های مساجد و موسسات قرآنی فعال در سطح استان از این طرح می توانند به نحو احسن برای تربیت قرآنی متربیان تحت پوشش خویش استفاده کنند.

 

مسئول قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در ادامه این جلسه در رابطه با آموزش خانگی قرآنی کریم در شب های جمعه اظهار کرد: آموزش روخوانی قرآن کریم در منازل و مساجد می تواند از برکات بسیار زیادی برای مردم و جوانان برخوردار باشد، بدون شک نور ایمانی ماندگار در مخاطبین بوجود خواهد آورد.

 

حجت الاسلام موسوی در خصوص اهداف این طرح گفت: یکی از بارزترین اهداف این طرح مردمی بودن آن است که موجب می شود اقبال عمومی به این طرح از سوی مردم و جوانان و نوجوانان بیشتر باشد.

 

مسئول بخش قرآن بنیاد خاتم الاوصیا کردستان اضافه کرد: در طول 42 سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آموزش قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن افتاده که نیاز هست در این رابطه آموزش قرآن براساس همان سبک وصیاق قدیم در کردستان زنده شود و متولی اصلی این طرح خود مردم خواهد بود.

 

حجت الاسلام موسوی اذعان داشت:  شایان ذکر است طرح آموزش خانگی قرآن کریم در شهرهای بیجار و قروه در سال های 1398 و 1399 با استقبال خوبی مواجه شد و همین امر موجب شد در شهرهای دیگر استان به خصوص شهر سنندج اقدام به برگزاری آموزش های خانگی قرآن کریم نمایم.

 

در پایان تعدادی از ماموستایان جمعه و جماعات حاضر در جلسه ضمن استقبال از این طرح، پیشنهاداتی برای پربار شدن این برنامه به شرح ذیل ارائه دادند: به منظور تشویق و  ترغیب نوجوانان به حضور در این کلاس های آموزشیی از منابع اهل سنت از جمله کتاب «سرچاوه ئایین» نوشته زنده یاد ملاعبدالکریم مدرس از نخبگان و نویسندگان بزرگ کورد استفاده شود، در پایان این دوره های آموزشی اردوهای تفریحی برگزار شود، به منظور جذب نوجوانان مشوق هایی متناسب با علاقه آنها درنظر گرفته شود.